10 motive pentru care un magazin online nu vinde
Ai un produs sau serviciu foarte căutat, dar câștigi puțin. Și totul este posibil pentru că nu știi să vinzi corect pe o platformă online. Din păcate, nu există un răspuns clar la întrebarea „De ce magazinul online nu vinde pe site-ul meu?” nu exista. Dar acum veți afla despre cele mai importante zece motive ale lipsei de succes în comerțul electronic. Citiți mai departe pentru a înțelege cum să vă evaluați magazinul online, să determinați motivul vânzărilor scăzute și să vă optimizați site-ul pentru un venit maxim.
1) Site-ul dvs. a fost creat fără o strategie
Este o zi fierbinte și oferiți băutura rece perfectă. Aceasta este cea mai bună soluție pentru o vară fierbinte. Dar îl vinzi pe o stradă goală și nimeni nu știe că ești acolo. La fel, o strategie proastă de marketing online are ca rezultat lipsa rezultatelor.
A avea o strategie de conținut înseamnă a posta informații interesante legate de problema potențialului tău pe bloguri și social media.
Dacă publicați continuu, veți obține două beneficii uriașe:
- Articolele dvs. pot fi găsite pe Internet de către cei care caută informații despre produse. Acest lucru va crește traficul clienților potențiali către site-ul dvs.
- Prin publicarea de materiale interesante, vei fi perceput de clientul tau ca un expert in domeniul tau. Prin urmare, vei inspira mai multă încredere în oameni. Mai multă încredere înseamnă mai multe achiziții.
- Gândește-te la publicul tău. Cine sunt ei? Ce vor ei de la marca ta? Ce platforme de social media folosesc? Aceste întrebări sunt importante atunci când vă formulați strategia de marketing. Altfel îți asumi un risc. De exemplu, dacă vindeți produse cosmetice pentru femei și doar bărbații vin în magazinul dvs. Și ai probleme mari.
2) Produsul dvs. nu este interesant
Nu trebuie să încercați să intrați într-o nișă în care toată lumea încearcă să vândă aceleași produse prea generice. Vânzarea zgardelor pentru câini nu va duce nicăieri. Dar dacă gama ta este limitată la zgarda electronice pentru dresajul câinilor, atunci vei avea o șansă mai mare.
Ideea este că atunci când începeți să tranzacționați, nu alegeți un produs obișnuit de zi cu zi, cum ar fi ceasurile de fitness sau smartphone-urile pe care toată lumea încearcă să le vândă online. Trebuie să vizați mai întâi un segment de nișă dacă sperați să obțineți succes rapid.
În plus, nu este nevoie să vinzi produse care au concurenți cunoscuți. De exemplu, cum ar fi Nike și Adidas. Vânzarea de îmbrăcăminte sport, adidași și alte produse conexe, acolo unde brandul domină în aceste nișe, este exclusă. Nu vă suprapuneți cu concurenții dvs. în ceea ce privește gama de produse.
3) Te-ai limitat la „plata pentru site”
Oricine poate configura o platformă gata de vânzare pentru o sumă modestă. Dar aceasta nu poate fi considerată o adevărată afacere. Un site web de succes necesită investiții continue. Cheltuiește-ți fondurile eficient în orice etapă a proiectului tău de tranzacționare online. Bugetul dvs. ar trebui să includă:
- costuri de marketing și actualizare software;
- publicitate în mass-media plătită, rețele sociale și alte formate;
- testarea unor loturi mici de produse noi și mărfuri de la alți furnizori.
Chiar și cele mai mici magazine online noi vor trebui mai devreme sau mai târziu să investească bani în dezvoltare. Poți să planifici strategii pe termen mediu și lung și să obții rezultate concrete fără a scoate o avere.
Amintiți-vă că „investirea” nu se referă doar la bani. Această afacere, ca oricare alta, necesită o injecție semnificativă de energie, timp și muncă. În caz contrar, compania va înceta foarte repede să mai existe. Trebuie să investești în tine, în cunoaștere. Dacă crești, atunci crește și magazinul tău.
Сonectează-te cu Mokka, vinde mai mult!
4) Site-ul pare neprofesional
Un site simplificat, primitiv nu inspiră încredere. Și acest lucru face imposibilă vânzarea online. Este puțin probabil să dai vreodată numărul cardului tău de credit cuiva care ți se pare un escroc sau un prost. Pentru ca site-ul dvs. să fie de încredere, aveți nevoie de:
- imagini profesionale;
- texte convingătoare, conținut interesant despre tot ceea ce scrieți;
- recenzii și link-uri către articole de blog care vorbesc despre tine;
- navigare convenabilă și proces ușor de comandă;
- optimizare pentru autentificare de pe telefoanele mobile.
Un site bun nu are clustere, cum ar fi animații enervante. Căruciorul este ușor de identificat în colțul de sus. Aceștia sunt primii pași pentru ca magazinul tău să arate profesional și de încredere. Site-ul dvs. ar trebui să ofere diferite funcționalități care să-l facă mai eficient.
5) Oferta nu corespunde așteptărilor clientului
Cumpărătorul căuta un blender în spațiul virtual. A găsit cea mai bună opțiune. Dar când am ajuns să plătesc, am descoperit că taxele poștale și accesoriile reprezentau aproape o treime din costul produsului în sine! Prin urmare, a decis să refuze achiziția. Aceasta însemna că vânzătorul nu va vinde blenderul, iar cumpărătorul nu va primi un smoothie de fructe dimineața. Dacă ar fi știut de la început prețul întreg, inclusiv cheltuielile, ar fi fost mai ușor să-l convingă.
Trebuie să răspundeți așteptărilor clienților. Taxele ascunse sunt un factor semnificativ în abandonul căruciorului. Există o mulțime de widget-uri pentru calculatoare de livrare gratuite sau relativ ieftine, așa că asigurați-vă că includeți unul în magazinul dvs. Este esențial să vă asigurați că ceea ce văd consumatorii este exact ceea ce obțin, așa că nu ascunde costurile neașteptate până în ultimul moment.
Același lucru este valabil și pentru publicitatea înșelătoare. Vă veți anula toată munca grea dacă trimiteți unui consumator o ofertă promoțională sau o pagină de destinație care nu se potrivește cu anunțul pe care a dat clic. Să presupunem că ați promis livrare gratuită astăzi, dar coșul dvs. arată prețul obișnuit. Niciodată să nu te joci cu încrederea clienților tăi în acest fel – se va termina prost pentru tine.
6) Nu aveți suficient trafic vizat
Pentru a maximiza vânzările și a reduce costurile, trebuie să știți cum să-i determinați pe potențialii clienți să cumpere de la dvs. din nou și din nou. A avea trafic țintit înseamnă a avea oameni potențial interesați de produsele tale care ajung pe site-ul tău. Pentru aceasta aveți nevoie de o pâlnie:
- configurați corespondențe automate;
- dezvoltarea scripturilor de vânzări;
- creșterea conversiei cu servicii;
- lansează un sistem de declanșare pentru acțiunile vizitatorilor pe site.
Pâlnia este cel mai tare cuvânt cheie din marketingul digital din ultimii ani. Dar în niciun caz nu sunt un panaceu pentru toate bolile. Dacă este folosit incorect, poate provoca chiar rău. În comparație, dacă doriți să săpați fundația unei case, un excavator va fi probabil mult mai rapid decât o lopată. Dar dacă vrei să plantezi o floare într-un ghiveci? De asemenea, o pâlnie poate ajuta atât vânzările, cât și poate provoca eșecuri. Utilizați instrumentul atunci când este eficient. Contactați profesioniști pentru ajutor.
7) Magazinul dvs. online nu este optimizat pentru SEO
Succesul ofertei tale depinde direct de pozitia acesteia in motoarele de cautare. Principalul motiv pentru care un anunț nu apare în căutare este că pagina nu este bine optimizată pentru motoarele de căutare ale pieței.
91% dintre utilizatorii de internet nu merg mai departe de prima pagină a rezultatelor căutării Google.
Pentru a se poziționa bine în motoarele de căutare, magazinul tău trebuie să fie optimizat. Puteți controla vizibilitatea site-ului după cum urmează:
Scrieți nume de produse care sunt relevante pentru cuvintele cheie. Includeți numărul modelului produsului, culoarea, stilul, dimensiunile și alte opțiuni.
Pune cele mai importante cuvinte cheie pe primul loc în titlu. Fiecare persoană, ca și motoarele de căutare, se uită la primele cuvinte cheie dintr-un titlu și le clasifică drept cele mai importante.
Adaugă beneficii. Pe lângă specificațiile tehnice, includeți o prezentare generală a beneficiilor produsului.
Recomandările către magazinul dvs. de pe alte site-uri web prin link-uri externe vor îmbunătăți relevanța ofertei dvs. Din punct de vedere tehnic, site-ul dvs. ar trebui să fie compatibil cu dispozitivele mobile și să se încarce rapid.
Crește vânzările cu avansul Mokka!
8) Serviciile proaste iti stau in cale
Un site web poate face o treabă grozavă de a motiva utilizatorii să convertească. Adică plasarea rapidă a unei comenzi, trimiterea unei cereri de feedback, apelarea managerului. Dar munca slabă a personalului poate cauza refuzul de a cumpăra. Nepolitica, necinstea și atitudinea iresponsabilă față de muncă au un impact negativ asupra reputației companiei.
Munca bună cu personalul constă în două domenii:
- Instruire – angajații trebuie să poată funcționa bine, trebuie să oferiți instrucțiuni clare și detaliate. Toată lumea ar trebui să înțeleagă ce se cere de la cine și cum să se realizeze.
- Motivarea – crearea unui sistem bine gândit de remunerare a angajaților, stimulente materiale și morale, cadouri. Spuneți-ne despre perspectivele și oportunitățile companiei dvs. de dezvoltare profesională.
Efectuați monitorizarea regulată folosind „clienți secreti”, vizualizarea statisticilor de telefonie IP și a analizelor vânzărilor. Munca angajaților necesită întotdeauna o atenție atentă. La urma urmei, ei sunt „fața” magazinului online. Concedează oamenii ineficienți fără să te gândești.
9) Politica de prețuri nu a fost elaborată
Un magazin poate pierde oameni care sunt dispuși să cumpere un produs la un anumit preț. Trei probleme de „preț” împiedică vânzările:
- Fara pret. Este întotdeauna perceput negativ și indică fie lipsa bunurilor, fie necinstea vânzătorului. Prin urmare, prețul trebuie să fie indicat în fișa produsului.
- Pret necompetitiv. Utilizatorii nu cumpără, poate pentru că cred că prețul este prea mare sau prea mic. Această idee este de obicei sugerată prin comparație cu site-urile concurenților.
- Preț nerezonabil. Atunci când un cost este justificat de valoarea sa particulară pentru cumpărător, acesta nu este inacceptabil. Spuneți-ne în ce fel produsul este diferit din punct de vedere calitativ de analogii.
Pentru a elimina obiecțiile și îndoielile cumpărătorilor, justificați-vă prețurile. De exemplu, vindem ieftin prin livrări directe de la producător sau studiem cererea pentru un produs nou. Înainte de a evalua un produs, asigurați-vă că analizați oferte similare. Pentru a face acest lucru, puteți utiliza serviciile de monitorizare a prețurilor.
10) O mulțime de recenzii negative
Ce să faci dacă nu există vânzări, în ciuda faptului că toate motivele de mai sus au fost luate în considerare și corectate? Verifică ce scriu despre tine. Un număr mare de recenzii negative despre un magazin sperie întotdeauna clienții. Regulile pentru tratarea eficientă a recenziilor negative vă vor ajuta să rezolvați problema:
- verificați în mod regulat ceea ce este scris despre dvs. pe site, rețele sociale, recenzii și orice alte surse;
- răspunde întotdeauna, mută dialogul într-o direcție constructivă, dacă se fac acuzații nefondate, trebuie să te uiți la el, să ceri dovezi;
- netezește pasiunile cu pozitivitate – mulțumesc pentru criticile corecte, cereți scuze dacă este necesar și recunoașteți vinovăția dacă există.
Rezolvați întotdeauna problemele dacă este posibil și acceptabil. Cu abordarea corectă, tratarea recenziilor negative vă va spune despre fiabilitatea magazinului online, capacitatea de a lucra la greșeli și respectul față de clienți.
Concluzie
Companiile cu potențial uriaș în domeniul tranzacționării online aruncă uneori literalmente sume serioase de bani, veniturile din care sunt aproape zero. Poate că și tu te afli într-o situație similară.
Făcând greșeli în gestionarea platformei dvs. de tranzacționare, pierdeți clienți potențiali și bani reali. Dar asta nu înseamnă că magazinul tău online nu poate fi profitabil. Principalul lucru este să găsiți motivele pentru care clienții aleg concurenții. Prin eliminarea acestora, puteți crește vânzările și vă puteți dezvolta cu succes afacerea.