Ce influențează volumul de vânzări într-un magazin online?
Piața de comerț electronic este în continuă creștere, iar în epoca modernă, mutarea vânzărilor către un magazin online devine o idee ideală pentru afaceri și dezvoltarea acesteia. Cu toate acestea, pe măsură ce popularitatea cumpărăturilor virtuale crește, din ce în ce mai mulți concurenți apar în această industrie. Într-o situație atât de dificilă, proprietarii de magazine online sunt obligați să creeze platforme care să fie diferite de concurenți și să aibă un impact pozitiv asupra vânzărilor. Continuați să citiți și veți afla ce trebuie să faceți pentru a atrage mai mult trafic pe site-ul dvs. web, crescând astfel vânzările în magazinul dvs. online.
Câteva elemente cheie și un număr de altele mai mici influențează comportamentul utilizatorilor și vânzările online. Cu cât un site primește mai mult trafic, cu atât factorii „mici” devin mai importanți. Forța motrice din spatele comerțului electronic bun sunt procesele optimizate:
- depozitare;
- logistică;
- serviciu;
- finanţa.
Cu toate acestea, nimic nu stimulează vânzările ca o experiență de utilizator simplă și intuitivă, dar acesta nu este singurul lucru care stimulează vânzările. În continuare, vom lua în considerare factorii pozitivi și negativi care afectează volumul vânzărilor într-un magazin online.
TOP 5 factori de site care afectează negativ vânzările
Creșterea vânzărilor înseamnă, în primul rând, optimizarea soluțiilor existente. În loc să începeți acest proces prin creșterea eforturilor de marketing, este mai bine să vă gândiți cum să atrageți oamenii care intră pe site-ul dvs. să facă o achiziție. Doar pentru că au mers acolo nu înseamnă că vor cumpăra ceva. Pot fi multe obstacole în calea lor, din acest motiv, este necesar să se elimine factorii care afectează negativ vânzările. Mai jos sunt cele mai comune.
Lipsa unei versiuni mobile a magazinului online
Importanța dispozitivelor mobile în comerțul electronic crește în fiecare an. Devine din ce în ce mai obișnuit ca consumatorii să facă achiziții folosind smartphone-urile lor. Dacă magazinul online nu este adaptat pentru dispozitive mobile, atunci proprietarul va pierde de la bun început.
Este important să rețineți că mobilul este fundația magazinului dvs. online, dar există și o serie de alte probleme de care trebuie luate în considerare.
- Plăți mobile – un magazin online adaptat pentru dispozitive mobile nu se va vinde dacă nu are un modul de plată adecvat. Oferiți clienților posibilitatea de a plăti pentru achiziții direct de pe telefon sau tabletă.
- O aplicație mobilă specială – pentru clienții obișnuiți, aceasta este o modalitate simplă și rapidă de a vă accesa magazinul direct de pe smartphone. Cu ajutorul unei astfel de aplicații, vei putea stabili o relație de durată și puternică cu publicul tău.
- Poziționarea Google – motorul de căutare preferat al utilizatorilor de internet prețuiește mai puțin site-urile care nu sunt adaptate pentru dispozitive mobile. Nu lăsați banii cheltuiți pe poziționare să se irosească.
- Campanii de publicitate pe mobil – trimiteți trafic plătit către magazinul dvs. online numai atunci când acesta este pe deplin capabil să îl gestioneze. Nu explodați bugetele dvs. de publicitate.
Lipsa personalizării și segmentării în activitățile de marketing
Baza unui magazin online care funcționează bine este cunoașterea publicului țintă și a nevoilor acestuia. Dacă desfășurați în mod sistematic marketing prin e-mail (sau orice altă metodă) trimițând oamenilor produse irelevante, puteți ajunge să iritați acești clienți, ceea ce va duce la dezabonări în masă de pe lista dvs. de corespondență și, în cel mai rău caz, pur și simplu nu vor mai cumpăra de la dvs.. Clientul tău ar trebui să simtă că îi cunoști și că le abordezi întotdeauna nevoile individual. De aceea:
- folosiți numele clienților dvs. în e-mailuri;
- nu trimiteți e-mailuri în bloc persoanelor de contact care nu v-au deschis ultimele mesaje;
- utilizați mesaje de declanșare, de ex. email-uri automate trimise in functie de actiunea efectuata de utilizatorul magazinului dumneavoastra online;
- verificați istoricul de achiziții al clientului și construiți-vă ofertele pe baza acestuia;
- sărbătorește zilele de naștere ale clienților tăi cu o reducere sau un cadou simbolic.
Lipsa de cunoștințe despre gama de produse
Nimic nu-l deturnează pe un cumpărător mai mult decât să simtă că agentul de vânzări nu este complet familiarizat cu linia de produse și industria sa. Încrederea este unul dintre cei mai importanți factori în decizia de cumpărare a unui potențial client. Dacă o persoană interesată de produsul tău își pierde încrederea, cu siguranță nu se va decide să cumpere. Pentru a contracara eficient acest lucru, trebuie să:
- investiți în descrieri de produse de înaltă calitate care evidențiază toate beneficiile;
- angajați un expert în industrie pentru departamentul dvs. de servicii clienți;
- oferă consultații gratuite pentru a construi încredere și autoritate.
Furnizarea de conținut regulat: scrierea unui blog de experți în industrie, oferirea de ghiduri gratuite, publicarea de videoclipuri educaționale pe YouTube, postarea de conținut valoros pe rețelele sociale și alte activități de marketing pot crește semnificativ interesul clienților pentru un magazin online, crescând încrederea și sporind vânzările.
Сonectează-te cu Mokka, vinde mai mult!
Lipsa de optimizare a procesului de cumpărături
Procesul de finalizare a achiziției ar trebui să ofere utilizatorului o tranziție lină și fără probleme de la plasarea unui articol în coș la plata acestuia. Din păcate, vânzătorul însuși poate interfera cu acest proces și poate împiedica cumpărătorul să finalizeze tranzacția. Cum să optimizați procesul de cumpărare?
- împărțiți achiziția de bunuri în pași, astfel încât clientul să știe ce îl așteaptă – utilizatorilor de internet nu le plac surprizele neplăcute;
- oferiți posibilitatea de a înregistra rapid un cont prin Facebook, Google și alte platforme – astfel încât clientul să poată face acest lucru cu un singur clic;
- asigurați-vă că este posibil să vă amintiți starea coșului – dacă clientul se întoarce, mărfurile sale vor fi în continuare în el.
- ofera diverse modalitati de plata si optiuni de livrare – daca clientul nu gaseste ceea ce i se potriveste, poate refuza cumpararea.
- scăpați de orice distragere a atenției – procesul de cumpărare ar trebui să se concentreze exclusiv pe tranzacție.
Lipsa analizei web
Se știe de mult timp că avantajul tranzacționării online față de tranzacționarea tradițională este capacitatea de a monitoriza și analiza cu atenție comportamentul utilizatorilor. Dacă nu acordați suficientă atenție analizelor, atunci cel mai probabil pierdeți clienții fără să știți. În zilele noastre, există multe instrumente care vă pot ajuta să urmăriți traficul și conversiile din magazinul dvs. și să luați decizii suplimentare pe baza acestora. Cel mai popular este Google Analytics.
Pe lângă indicatorii standard, cum ar fi numărul de vizite și sursa acestora, în calitate de proprietar de magazin online trebuie să:
- instalați codurile de urmărire necesare pentru a vă analiza în mod fiabil activitățile de marketing (de exemplu, pixelul de conversie din sistemul de publicitate Facebook ) și configurați obiective în Google Analytics – astfel veți ști ce seturi de anunțuri au un impact pozitiv asupra conversiei, ceea ce vă va permite să vă optimizați eficient campaniile publicitare;
- urmăriți comportamentul utilizatorilor și vedeți unde găsesc blocaje – astfel de date vă vor permite să optimizați gradul de utilizare al magazinului dvs. online;
- observați datele demografice – dacă știți cine vă vizitează magazinul și ce grup țintă face cel mai bine conversii, vă puteți optimiza campaniile de publicitate pentru a genera cel mai bun trafic în ceea ce privește conversia;
- segmentul de conversii de comerț electronic al Google Analytics, datorită analizei sale veți afla: ce surse de trafic generează venituri și cât, ce cotă din vânzări se încadrează pe anumite produse și categorii de produse, câte zile durează cumpărătorii pentru a deveni clienți;
- creați filtre – veți exclude rezultatele distorsionate, deoarece Google Analytics nu va măsura traficul generat de dvs. și de angajați.
TOP 5 factori de site care afectează pozitiv vânzările
Conducerea propriei afaceri necesită monitorizarea constantă a tendințelor în schimbare și îmbunătățirea diferitelor operațiuni. Când lucrați într-o industrie cu ritm rapid, cum ar fi comerțul electronic, o vigilență sporită este deosebit de importantă.
Există multe modalități de a crește vânzările într-un magazin online. Acestea se referă la partea tehnică a platformei, la conținut și, uneori, doar la comunicarea cu clientul. Deci, ce puteți face pentru a vă îmbunătăți performanța de vânzări?
Descrierea si prezentarea clara a produsului
Pentru a face mai ușor pentru cumpărător să se familiarizeze cu gama de produse, este necesar să se elaboreze clar descrierea acesteia și să se construiască încredere. În plus, este necesar să efectuați o serie de alte acțiuni importante:
- adăugați mai multe fotografii de înaltă calitate fiecărui produs;
- îndemnuri la acțiune cu planuri cu sloganuri captivante;
- asigura adaptabilitatea magazinului online;
- menține claritatea și lizibilitatea textului prin alegerea corectă a fontului și a spațierii între rânduri;
- creați descrieri care explică modul în care utilizatorul poate folosi produsul propus și ce probleme poate rezolva.
Căutare eficientă de produse
Merită să te pui în pielea cumpărătorului și să evaluezi în mod fiabil dacă un potențial client care caută un anumit produs îl va găsi rapid în magazinul online. Amintiți-vă că numele categoriilor ar trebui să fie clare – originalitatea nu este un avantaj aici. Meniul nu trebuie să fie prea extins – prea multe opțiuni din care să aleagă distrage atenția clientului.
Capacitatea de a filtra produsele va permite cumpărătorului să afișeze doar acele produse care corespund așteptărilor sale. Acțiunile care simplifică căutarea unui produs vor optimiza cu siguranță vânzările în magazinul online și vor ajuta la ghidarea clientului spre finalizarea tranzacției.
Posibilitatea de a face achiziții fără a crea un cont
Cumpărăturile online ar trebui să fie convenabile, rapide și fără formalități. Prin urmare, dacă doriți să încurajați clienții să cumpere mărfuri și să vă sporească propriile profituri, ar trebui să permiteți achiziționarea de bunuri fără înregistrare, deoarece din punctul de vedere al clientului, acesta este un proces inutil, care necesită timp. Cu standardul actual de plată și livrare rapidă, înregistrarea va însemna puțin pentru dvs.
Crește vânzările cu avansul Mokka!
Varietate de metode de plată
Cu cât oferiți mai multe opțiuni de plată, cu atât este mai probabil ca clienții să găsească metoda de plată preferată în magazinul dvs. și să finalizeze tranzacția. Cele mai populare metode includ:
- plata cu cardul;
- utilizarea transferurilor rapide;
- plata folosind portofelele electronice;
- utilizarea plăților mobile.
O metodă din ce în ce mai comună este plata amânată, care se efectuează în mai multe etape: în primul rând, fondurile sunt blocate pe cardul clientului, după care sunt debitate la cererea acestuia.
Un alt factor important care afecteaza pozitiv volumul vanzarilor intr-un magazin online este posibilitatea de a vinde marfa in rate sau credit. Aceasta este o modalitate excelentă de a atrage potențiali clienți să cumpere, chiar dacă nu au suma necesară.
Gamă largă de metode de livrare
Capacitatea de a alege opțiunile de livrare este o problemă foarte importantă, deoarece dacă utilizatorul nu o găsește pe cea care îi place cel mai mult printre metodele disponibile, acesta poate refuza să cumpere din magazinul dvs. online și să aleagă produsul unui concurent. Prin urmare, site-ul dvs. ar trebui să ofere diferite metode de livrare:
- ridica;
- livrare expres;
- livrarea corespondenței;
- servicii companii de transport;
- etc.
Concluzie
Există o mulțime de elemente care trebuie lucrate într-un magazin online. Ele formează un sistem complex în care un element neterminat poate afecta negativ calitatea vânzărilor. Fără campanii publicitare nu există trafic, fără trafic nu există vânzări, fără optimizare vânzările pierd din calitate, iar rezultatul sunt costuri mari pentru atragerea clienților și lipsă de competitivitate.
Este important să rețineți că pentru buna funcționare a unui magazin online, trebuie să aveți grijă de toate elementele sale constitutive. Rămâneți la curent cu tendințele comerțului electronic, inovează și testați fiecare schimbare pentru a vă asigura că are un impact pozitiv asupra conversiilor și vânzărilor.