Cum să aveți grijă în mod corespunzător de magazinul dumneavoastră pe PrestaShop?
Ați venit cu o idee de afaceri excelentă. Ați găsit un produs de nișă și ați decis să deschideți un magazin online. În mod obiectiv, aceasta este o decizie excelentă! Industria comerțului electronic a crescut constant de la primele vânzări online înregistrate în anul 1994. An de an, numărul de tranzacții și valoarea totală a acestora continuă să crească. Unul dintre cele mai utilizate programe pentru a administra un magazin online este PrestaShop, creat în 2005. Acest instrument primește de ani de zile un feedback bun din partea utilizatorilor, permițându-vă să vă creați propriul spațiu de vânzări online.
Cum puteți începe să vindeți pe PrestaShop?
Să presupunem că aveți deja propria pagină de Internet. Acum trebuie să găsiți un loc pentru afacerea online. Aici, locul pentru produsele oferite este un server oferit de o companie de hosting. La fel ca atunci când alegeți un loc pentru un magazin tradițional, trebuie să acordați atenție mai multor aspecte atunci când vine vorba de hosting. Prima chestiune este spațiul – cu cât afacerea ecommerce va fi mai extinsă, cu atât mai mult spațiu va fi necesar. Trebuie să țineți cont nu doar de magazinul în sine, ci și de sistemul de e-mail al companiei. Cu cât sunt mai multe cutii poștale și mai multe produse în magazinul dumneavoastră, cu atât mai mult spațiu este necesar.
O mare parte din succesul unui magazin staționar se bazează pe o comunicare eficientă. Accesul ușor și parcarea convenabilă reprezintă baza unei afaceri de succes. Nu este diferit în cazul unui magazin online. Cu cât se încarcă mai repede site-ul web, cu atât este mai bine pentru dumneavoastră și pentru client. Prin urmare, atunci când alegeți un serviciu de hosting, merită să alegeți un server cu suport SSD, datorită căruia site-ul se va încărca mai repede. Hostingul trebuie să îndeplinească și alte câteva cerințe pentru funcționarea stabilă a PrestaShop. Cerințele actuale sunt disponibile pe site-ul web al producătorului de software. Dacă aveți deja un site, este timpul să îl transformați într-un magazin online. PrestaShop este un software gratuit de tip Open Source, astfel încât puteți începe să vă construiți magazinul fără costuri suplimentare. Pentru început, trebuie să instalați programul pe server. După ce procesul de instalare este finalizat, puteți începe să vă configurați site-ul.
Dacă întâmpinați probleme în orice etapă a instalării sau a creării magazinului dumneavoastră, puteți cere ajutorul echipei de asistență PrestaShop.
Câteva sfaturi
Ați primit deja sfaturi privind alegerea unui hosting, dar mai avem câteva indicații utile pentru dumneavoastră. În primul rând, atunci când construiți un magazin, amintiți-vă că acesta nu trebuie să fie un labirint pentru utilizator. Navigarea trebuie să fie simplă și intuitivă. Pagina în sine ar trebui să se încarce rapid pentru a nu descuraja un potențial client cu timpul de așteptare. Uneori este mai bine să se simplifice sfera vizuală decât să se condamne destinatarul la încărcarea de grafică cu o rezoluție foarte mare timp de câteva secunde. Pe de altă parte, elementele vizuale nu pot fi neglijate. Site-ul trebuie să arate îngrijit, iar imaginile produselor trebuie să fie de bună calitate. La urma urmei, impresia pe care o are un potențial cumpărător despre produsul dumneavoastră depinde în mare măsură de acestea. De asemenea, ar trebui să aveți grijă de funcționalitatea magazinului PrestaShop cu ajutorul unor plug-in-uri care extind capacitățile programului.
Instrumente în serviciul magazinului online
În primul rând, asigurați-vă că magazinul dumneavoastră apare în rezultatele căutărilor. Acest lucru poate fi realizat prin crearea unei hărți a site-ului cu ajutorul unor plugin-uri precum Google Sitemap.
Dacă v-ați ocupat deja de vizibilitatea site-ului web, trebuie să vă asigurați, de asemenea, că este posibil să efectuați vânzări. În acest scop, este necesar să se facă plăți. Modulele vă vor permite să configurați orice metodă de plată. O opțiune interesantă și inovatoare pentru a îmbunătăți vânzările o constituie plățile amânate, cum ar fi sistemul Mokka. Mai multe informații despre cum funcționează Mokka puteți găsi aici.
De asemenea, este necesar să aveți o extensie care să trimită mesaje cu privire la o achiziție efectuată, astfel încât să nu ratați o comandă plasată de un cumpărător.
După ce ați citit e-mailul despre comandă, va trebui să vă ocupați de expediere. Tot aici vin și modulele care vă vor ajuta să completați detaliile de expediere și care pot, de asemenea, să notifice clientul cu privire la statutul coletului său și să-i ofere numărul acestuia, astfel încât să poată urmări traseul de expediere a produsului achiziționat.
Probleme deseori întâlnite
PrestaShop, ca orice software, nu este lipsit de erori. Una dintre cele mai frecvente este eroarea internă pe server 500. În acest caz, cel mai bine este să folosiți opțiunea debug sau să vizualizați log-urile serverului, unde veți obține informații specifice despre cauza erorii.
Una dintre cele mai ușor de reparat erori este situația când PrestaShop nu mai funcționează după instalarea unei noi teme sau a unui nou plugin. În acest caz, trebuie să dezactivați extensia defectă din panoul de administrare sau din managerul de fișiere.
Unele dintre probleme pot fi cauzate și de lipsa actualizărilor și a îmbunătățirilor introduse odată cu acestea. Este o idee bună să vă asigurați că site-ul dumneavoastră este actualizat înainte de a lua orice alte măsuri.
Dacă nu găsiți o modalitate de a remedia problema, puteți contacta asistența tehnică PrestaShop sau puteți cere sfaturi și ajutor din partea comunității uriașe care utilizează PrestaShop.