Cum să crești cecul mediu într-un magazin online
Verificarea medie este unul dintre criteriile de eficacitate a unui magazin online. Calculul corect al acestui indicator și analiză ne permite să dezvoltăm un set de măsuri pentru creșterea veniturilor și a cifrei de afaceri a fondurilor.
Care este verificarea medie?
Chitanța medie arată cifra de afaceri a unui magazin online pentru o anumită perioadă. Se calculează prin împărțirea sumei totale de comenzi la numărul acestora. Analiza ține cont doar de tranzacțiile clienților finalizate, adică acele vânzări pentru care s-a primit plata. Articole din coș, retururi nu sunt acceptate.
- Indicatorul este influențat de următorii factori:
- ore de lucru;
- modalitati de plata (carduri bancare, portofele electronice, ramburs la livrare, ramburs prin curier, transfer bancar);
- politica de pret;
- varietate de sortimente prezentate în catalog;
- orientarea către client;
- metode de livrare;
- situația macroeconomică din țară (în perioadele de criză, populația nu are bani gratuiti, astfel încât cererea consumatorilor și factura medie scad);
- sezonalitate (volumele de vânzări scad vara din cauza perioadei de vacanță).
Ce arată cecul mediu?
Calcularea facturii medii este un domeniu important în analiza de afaceri. Informațiile obținute pot fi folosite pentru a evalua următorii indicatori ai magazinului online:
Putere de cumpărare. Valoarea medie de achiziție indică suma pe care consumatorii sunt dispuși să o plătească pentru un produs. Pe baza acestor informații, puteți face ajustări la politica dvs. de prețuri și vă puteți extinde publicul țintă.
Sezonalitatea vânzărilor. Într-o anumită perioadă de timp, cererea crește pentru o anumită linie de produse. Marketingul și publicitatea competente pot crește vânzările.
Сonectează-te cu Mokka, vinde mai mult!
Eficacitatea marketingului. În cazul în care metodele și strategiile utilizate nu duc la o creștere a verificării medii, atunci acestea trebuie modificate sau înlocuite.
Categoria de preț căreia îi aparține afacerea. Nu ar trebui să vă poziționați ca magazin de articole de marcă dacă suma achiziționată este mică. În acest caz, trebuie să vă concentrați pe extinderea bazei de clienți printr-un marketing atent.
Metode de plată preferate. Informațiile sunt utile pentru formarea unui portret țintă al unui potențial cumpărător.
O creștere a cecului mediu oferă oportunități de redresare, dezvoltare și concurență a afacerii. Permite:
Creșteți profiturile și veniturile. Logica este simplă: cu cât un magazin online primește mai mulți bani dintr-o comandă plătită, cu atât veniturile sale sunt mai substanțiale. Fondurile primite pot fi folosite pentru extinderea gamei, îmbunătățirea marketingului, atragerea sau stimularea angajaților.
Îmbunătățiți rentabilitatea investiției în marketing. Costul atragerii unui nou client este o cheltuială serioasă. Desigur, cu un control mediu mic, se plătește pe o perioadă lungă de timp. Pe măsură ce acest indicator crește, costurile sunt acoperite mai rapid.
Accelerează cifra de afaceri. Avantajul este doar pentru afacerile cu depozit propriu.
5 moduri de a-ți crește factura medie
Se recomandă calcularea indicatorului de cel puțin 2 ori pe trimestru. Informațiile obținute pot fi folosite pentru a evalua calitatea magazinului online și strategia de dezvoltare aleasă.
Să ne uităm la TOP 5 sfaturi pentru creșterea cecului mediu pentru începători și oameni de afaceri experimentați.
1: Creșteți loialitatea clienților
Un utilizator mulțumit care este mulțumit de politicile de prețuri, produse și marketing crește factura medie fără efort suplimentar din partea magazinului online. Pentru a lucra cu publicul țintă, vă recomandăm să utilizați următoarele tehnici de marketing:
- serviciu de calitate;
- prezentarea beneficiilor produselor din catalog;
- Efectuarea de anchete sociologice în rândul clienților privind satisfacția față de condițiile de preț, metodele de livrare, consultarea cu managerii de serviciu și valoarea reducerilor;
- introducerea de conținut de înaltă calitate și descrieri detaliate în cardurile produselor (de preferință însoțite de videoclipuri, carcase, sfaturi utile de utilizare);
- generarea de recenzii sincere ale utilizatorilor (implicați clienții pentru a primi feedback cu privire la calitatea mărfurilor și a activității magazinului; nu înșelați vizitatorii, toate comentariile trebuie să fie reale, nu ordonate).
Prezența unui program de fidelitate stimulează, de asemenea, vânzările repetate și o creștere a cecului mediu. Câștigând bonusuri sau puncte care pot fi schimbate cu o reducere câștigă clienții. Acest format de recompensă afectează direct cecul mediu. Clienții obișnuiți revin din nou, simțindu-se apreciați.
American Airlines a fost una dintre primele care a introdus un program de loialitate, oferind mile pentru achiziționarea biletelor. Pe lângă activarea cererii, s-a realizat un alt efect – o creștere a facturii medii. Acum este o organizație mare, cu condiții atractive pentru participanți.
Nr. 2. Utilizați tehnici de vânzare încrucișată, de vânzare în sus și de vânzare în jos
Vânzarea încrucișată presupune o creștere a cecului mediu din cauza vânzării de lucruri complementare. La efectuarea unei achiziții, consumatorului i se oferă să cumpere produse conexe. De exemplu: un magazin de îmbrăcăminte poate oferi o curea și pantofi pentru a merge cu pantaloni. Atunci când alege un laptop, utilizatorul va putea imediat să comande un mouse de computer.
Up-selling este o tehnică de creștere a facturii medii prin vânzarea unui produs mai scump, cu caracteristici mai bune. Sarcina vânzătorului este de a convinge clientul că articolul oferit va dura mai mult, deoarece este dotat cu o calitate ridicată și rezistență la uzură. Pe lângă creșterea sumei comenzii, puteți crește fidelitatea, mai ales dacă oferta este cu adevărat profitabilă.
Reducerea este tehnica opusă folosită pentru a menține vizitatorii pe site și a-i converti în cumpărători. Pentru a elimina îngrijirea fără a plasa o comandă, puteți oferi o opțiune alternativă într-o categorie de preț mai mică, dotată cu caracteristici de bază. Dacă costul unui produs este important pentru utilizator, atunci acesta va alege un analog și va deveni un client obișnuit. Desigur, nu veți putea obține imediat un cec mediu mare, dar rata de conversie poate fi crescută.
Crește vânzările cu avansul Mokka!
Nr. 3. Oferiți transport gratuit pentru comenzile de peste o anumită sumă
Utilizatorii vor încerca să atingă limita necesară pentru a economisi pe acest articol de cheltuială. Această metodă de creștere a cecului mediu este solicitată în rândul magazinelor online.
Pentru a vizualiza bonusul de livrare, puteți utiliza următoarele instrumente:
- notificare in cos;
- trimiterea de scrisori care vă încurajează să vă finalizați achizițiile;
- notificări push pentru utilizatori anonimi;
- ferestre pop-up la apropierea valorii limită și altele.
4: Folosiți magneți de plumb
Aceasta înseamnă oferirea de cadouri utilizatorilor pentru a efectua acțiuni semnificative pe site, de exemplu: înregistrarea, completarea unui sondaj privind gusturile consumatorilor, postarea de recenzii și altele. Instrumentele de recompensă sunt o modalitate bună de a crește verificarea medie. Le puteți folosi ca:
- cupoane;
- cursuri de master;
- lecții video;
- consultări inițiale cu experți;
- o colecție de articole și servicii utile despre un stil de viață sănătos;
- acces la telemedicină pentru o anumită perioadă și altele.
Magneții de plumb încurajează vizitatorii să treacă prin pâlnia de vânzări și să primească un cadou atractiv de la un magazin online. Astfel de stimulente creează întotdeauna o atitudine pozitivă. Potrivit statisticilor, 50% dintre proprietarii lor fac prima achiziție într-o săptămână.
Nr. 5. Creați pachete utile
Sunt seturi de produse complementare de vânzare. Astfel de seturi sunt solicitate cu o reducere de 5 până la 20% din sumă, spre deosebire de achiziționarea fiecărui produs separat.
Pentru a crea pachete, trebuie să vă cunoașteți bine baza de clienți și linia de produse pe care utilizatorii le achiziționează împreună. Ele trebuie să se completeze reciproc. Un exemplu de succes este compania HubSpot, care vă permite să vă montați propriul set cu o reducere de până la 25%. McDonald’s folosește în mod activ această tactică, oferind clienților seturi combinate la reducere.
Este de remarcat faptul că pachetele funcționează nu numai cu alimente, produse cosmetice, îmbrăcăminte și pantofi, ci și cu alte bunuri.
Concluzie
Calcularea verificării medii arată cât de bine funcționează magazinul online. Modalitățile de creștere a acestui indicator pot fi diferite: de la livrare gratuită și vânzarea produselor în seturi cu reducere până la vânzarea de produse similare și furnizarea de carduri de reducere clienților obișnuiți. Alegerea instrumentelor depinde de specificul afacerii și de bugetul alocat pentru promovare.