Cum să crești vânzările într-un magazin online
Un magazin online este creat cu un singur scop – realizarea de profit. Fiecare proprietar de resurse este interesat să atingă acest obiectiv cât mai repede posibil. Marja de profit depinde direct de volumul vânzărilor, de aceea este extrem de important să cunoaștem factorii care o influențează și cum pot fi controlați.
Ce afectează vânzările
Managerii de vânzări au la dispoziție un număr mare de tehnici tactice și strategice pentru a convinge clientul să facă o achiziție. Cele mai eficiente metode trebuie instruite pentru ca toți agenții de vânzări și manageri să le pună în practică.
Vânzările sunt influențate de:
Factori interni, care includ sezonalitatea, concurența, legislația, cursurile de schimb, puterea de cumpărare etc. Acești factori nu pot fi influențați sau modificați. Ele trebuie luate în considerare și luate în considerare atunci când desfășoară activități de tranzacționare. În plus, ele sunt adecvate și reflectă realitatea cât mai exact posibil.
Factori interni, care includ produse proprii, politica de prețuri, publicitate, program de reduceri, sistem de motivare, distribuție etc. Aceste aspecte pot fi influențate, dar nu întotdeauna. Este important să determinați politica unei companii sau a unui anumit magazin online.
Contribuția personală reflectată în propriile acțiuni – vizite, negocieri, prezentări, apeluri, trimitere de oferte comerciale etc. Toți acești factori sunt îndepliniți de fiecare agent de vânzări în fiecare zi. Sunt influențați de performeri, așa că doar ei pot îmbunătăți și crește performanța.
Managerii de vânzări trebuie să țină cont de toate grupurile de factori, lucrând cu atenție cu personalul asupra contribuției personale la muncă. Angajații trebuie să transmită importanța propriilor eforturi, care în cele din urmă afectează succesul muncii lor. Vânzătorii din magazinele online sunt capabili să influențeze pozitiv un potențial cumpărător, creând cele mai confortabile condiții pentru efectuarea unei achiziții.
Fiecare magazin online are specificul său, așa că nu există o modalitate universală de a crește vânzările. În același timp, există recomandări practice care, dacă sunt urmate, îi ajută pe proprietarii de afaceri să crească profiturile.
Creșterea vânzărilor unui magazin online este o muncă sistematică continuă care vizează atragerea mai multor vizitatori, creșterea conversiei și creșterea mediei de verificare.
Сonectează-te cu Mokka, vinde mai mult!
Greșeli majore care afectează vânzările
Indiferent de experiența managerilor sau a agenților de vânzări, apar greșeli care afectează volumul vânzărilor. Este important să le analizați pentru a le înțelege caracterul.
Greșeli ocazionale apar chiar și în rândul vânzătorilor profesioniști, deoarece oamenii nu sunt mașini. Este mult mai grav dacă erorile sunt sistematice. În acest caz, ele trebuie rezolvate și eliminate în viitor.
Adesea apar erori organizatorice care sunt eliminate de managerul de vanzari sau proprietarul magazinului.
Cele mai frecvente greșeli sunt:
- atitudine selectivă față de clienți, care reduce semnificativ numărul de clienți, deoarece vânzătorii acordă atenția cuvenită unei anumite categorii de clienți, considerând în mod părtinitor lucrul cu alți vizitatori nepotrivit;
- inacțiune în identificarea nevoilor clienților, ceea ce vă împiedică să vindeți produse, deoarece clientul trebuie să înțeleagă clar de ce trebuie să vă cumpere produsele;
- percepția cumpărătorului ca rival, deoarece vânzarea unui produs nu este o luptă, ci o cooperare reciproc avantajoasă;
- vânzarea cu orice preț nu va fi niciodată motivul pentru care un client va dori să se întoarcă într-un magazin online, așa că trebuie să respectați întotdeauna nevoile clientului;
- nerespectarea promisiunilor, ceea ce creează automat o reputație de furnizor și vânzător nesigur;
- utilizarea unor termeni specializați care sunt de neînțeles pentru oamenii obișnuiți nu creează dorința de a înțelege un subiect necunoscut și, prin urmare, sperie potențialii cumpărători;
- prelungirea timpului clientului, care devine adesea motivul refuzului de a face o achiziție;
- acord cu scuzele potențialului cumpărător, adică vânzătorul renunță la prima obiecție din partea clientului, deși se așteaptă adesea să fie convins de necesitatea achiziției;
- lipsa de urmărire înainte de finalizarea tranzacției, ceea ce o poate deraia complet, deoarece la momentul potrivit vânzătorul nu a putut oferi etapa finală logică a cooperării;
- nu vă interesați de clientul care a făcut o achiziție, ceea ce va descuraja dorința de a reveni din nou la resursa dumneavoastră.
Erorile de mai sus sunt de natură colectivă, dar lucrul prin ele cu personalul vă va permite să scăpați de ele și să creșteți semnificativ vânzările de pe site. Pentru a eradica astfel de greșeli, este suficient să dezvoltăm respectul față de clienți.
10 modalități de bază de a crește vânzările
Pentru cei care încă nu și-au dat seama cum să crească vânzările într-un magazin online, există recomandări care vă vor ajuta să obțineți rezultate bune.
Ușurința de utilizare a site-ului magazinului online
Acest factor afectează semnificativ starea unui potențial client. Dacă îi este incomod să caute produsele necesare, va părăsi resursa fără să cumpere. Va fi mai confortabil pentru cumpărător să plaseze o comandă în care interfața este gândită până la cel mai mic detaliu și este intuitivă pentru utilizatorii cu orice nivel de cunoaștere a calculatorului.
Design web responsive
Aproape fiecare utilizator are la dispoziție multe gadget-uri – smartphone-uri, tablete, laptopuri etc. Pentru a păstra clienții, este necesară adaptarea designului site-ului, astfel încât să fie convenabil să fie utilizat atât de pe un computer, cât și de pe un telefon și alte dispozitive. După cum arată statisticile portalului Cossa, 52% dintre respondenți consideră designul adaptiv o condiție prealabilă pentru magazinele online.
Determinarea publicului țintă
Este necesar să se determine cu exactitate grupul de consumatori care sunt interesați de produsele oferite. Dacă faceți reclamă la produse auto pe canalele pentru copii, este puțin probabil să puteți crește vânzările de pe site. Prin urmare, ar trebui să utilizați metode pentru a atrage propriul public țintă.
Folosind canale eficiente de promovare
După ce s-a determinat publicul țintă, este necesar să se selecteze cele mai eficiente canale pentru a atrage vizitatori pe site. Cel mai mare număr de cumpărători vine după publicitatea contextuală sau prin motoarele de căutare. În zilele noastre, rețelele sociale sunt un canal popular de promovare. Sunt perfecte pentru vânzătorii de produse cosmetice, îmbrăcăminte, jucării și alte produse, dar vor fi practic inutile pentru un producător de echipamente sau utilaje specializate.
Utilizarea buletinelor informative
Puteți trimite în mod regulat oferte profitabile bazei dvs. de clienți. Acest lucru garantează un procent ridicat de clienți care se întorc pentru produse noi.
Dreptul duce la acțiune
Un număr mare de vizitatori nu știu întotdeauna ce vor, așa că trebuie să fie împins să cumpere. Pentru a face acest lucru, îndemnurile la acțiune sunt folosite pentru a ajuta la creșterea vânzărilor de pe site.
Crește vânzările cu avansul Mokka!
Nivel de încredere
Chiar și cu o mulțime de avantaje față de concurenți, nu toți vizitatorii se grăbesc să plaseze o comandă pe site-ul pe care îl vizitează pentru prima dată. Cel mai probabil nu au suficientă încredere în compania ta. Pentru a crește încrederea și, în consecință, vânzările, este necesar să se descrie în detaliu cooperarea cu magazinul online, să se indice posibilitatea de schimb și retur și alte nuanțe care vor ajuta la crearea unei atitudini pozitive față de site.
Activitati active de marketing
Pentru a crește vânzările pe termen scurt, este necesar să folosiți tehnici de marketing – promoții și reduceri. Beneficiile acestei metode cu greu pot fi supraestimate, deoarece o perioadă scurtă de creștere a vânzărilor poate duce la o extindere semnificativă a bazei de clienți.
Serviciu de calitate
Calitatea serviciului pentru clienți determină în mare măsură dacă clientul se întoarce pentru o nouă achiziție. Pentru un nivel ridicat de pregătire a personalului este necesar să se ofere instruire și motivare angajaților, precum și să îi monitorizeze.
Simplificarea vieții cumpărătorului
A face achiziția cât mai rapid și ușor posibil este datoria fiecărui vânzător. De exemplu, ar trebui să fie posibilă efectuarea plăților în moduri diferite.
Folosirea metodelor enumerate va ajuta la creșterea vânzărilor de pe site, dar acestea nu sunt un panaceu pentru toți vânzătorii și toate tipurile de produse. Este necesar să se studieze fiecare caz individual pentru a determina modalități eficiente de creștere a vânzărilor unui magazin online.
Concluzie
Utilizarea tuturor sau a unora dintre metodele de creștere a vânzărilor unui magazin online afectează funcționarea site-ului. Chiar și utilizarea parțială a recomandărilor vă poate schimba semnificativ nivelul veniturilor, așa că ar trebui să le studiați în detaliu.
Îmbunătățirea constantă a magazinului online va duce rapid la o dinamică pozitivă, deoarece o abordare competentă în a face afaceri aduce întotdeauna rezultate.