Cum se creează un USP pentru un magazin online
Afacerile online devin din ce în ce mai populare în fiecare zi. Atât începătorii, cât și antreprenorii cu experiență care au deja magazine de stationare, dar doresc să crească numărul de vânzări și în acest scop să creeze buticuri online, își deschid magazinele online. Adesea, pentru a deține magazinul dvs. online, nu este nevoie să aveți un depozit și mărfuri în stoc. Magazinele sunt deschise de dropshipper-uri care fac fotografii furnizorilor. Și pur și simplu există mii de astfel de magazine identice pe Internet. Aceasta înseamnă că competiția este pur și simplu incredibilă. Pentru a supraviețui în astfel de condiții, pentru a nu rămâne în umbră și chiar pentru a reuși în această chestiune, trebuie să te ocupi imediat de crearea unui USP.
USP este locul unde începe orice afacere de succes în lumea modernă. Crearea lui trebuie făcută chiar înainte de deschiderea magazinului pe Internet, înainte de deschiderea depozitului. Care este pregătirea unui USP pentru un magazin online, exemple de USP-uri bune și posibile erori de redactare – mai departe în articol.
Ce este USP?
O propunere unică de vânzare este o întreagă strategie de poziționare a reclamei. Esența strategiei este crearea unei oferte specifice și unice care să difere de ofertele concurenților de pe piață. Explicat într-un limbaj accesibil, putem spune că USP este un răspuns clar al proprietarului afacerii la întrebarea de ce merită să-i contactezi compania. Astfel, sarcina principală a USP este să le explice clienților de ce ar trebui să cumpere un produs sau să comande un serviciu pe site-ul dvs. și să-i încurajeze să ia această acțiune.
Conceptul de USP a apărut cu mult timp în urmă. Agentul de publicitate american Rosser Reeves a dezvoltat această metodă de promovare a afacerilor în 1961. De atunci, conceptul de USP nu s-a schimbat nici măcar o dată. Ca și înainte, se concentrează pe caracteristicile unice ale produsului sau serviciului companiei. Aceste caracteristici transmit rapid si usor clientului toate beneficiile produsului si il fac sa-si doreasca sa primeasca acest produs.
Diferența dintre USP este absența costurilor financiare din partea proprietarului afacerii. O propunere de vânzare unică funcționează mai bine decât orice publicitate și atrage cel mai rapid publicul țintă.
Principiile de bază ale USP
Crearea unui USP și utilizarea acestuia în marketing poate aduce multe beneficii unui proprietar de afaceri, și anume:
- îmbunătățirea poziționării și creșterea gradului de conștientizare a mărcii;
- capacitatea de a învinge concurenții fără a utiliza dumpingul;
- transmite rapid consumatorului toate beneficiile primirii unui serviciu/achizitionarii unui produs;
- concentrarea pe principalele caracteristici ale produsului pe care concurenții nu le pot găsi;
- adăugarea de originalitate și unicitate produsului (chiar dacă același produs poate fi găsit de la alte companii);
- obținerea unei atitudini loiale față de companie din partea consumatorilor (întrucât USP-ul este perceput de clienți mult mai ușor decât publicitatea).
Doar un USP creat corespunzător poate aduce toate aceste beneficii proprietarului unui magazin online. Prin urmare, merită să vă familiarizați imediat cu toate principiile unei oferte bune. Printre principiile pe care se construiește o propunere unică de vânzare:
Concentrați-vă pe publicul țintă. Se creează o ofertă pentru consumator, ceea ce înseamnă că la întocmirea USP se iau în considerare următoarele: interesele, oportunitățile, nevoile și valorile consumatorului. Dacă aceste criterii nu sunt luate în considerare, atunci consumatorul va ocoli cu siguranță produsul/serviciul propus.
Unicitatea. Beneficiul pe care îl oferă brandul trebuie să fie de neegalat. Dar este important să nu exagerați și să oferiți doar ceea ce este disponibil în realitate. În caz contrar, efectul va fi invers.
Beneficiu. Atunci când alege un produs, orice consumator caută beneficii pentru el însuși. Beneficiul poate fi atât material, cât și moral. Este foarte important în USP să îi transmiteți imediat cumpărătorului că, primind acest serviciu sau achiziționând acest produs, acesta va primi acest beneficiu cel mai important pentru el.
Сonectează-te cu Mokka, vinde mai mult!
Cum se scrie un USP pentru un magazin online?
Renumitul marketer și legenda americană a copywritingului, John Carlton, subliniază informația că, cu cât este mai puternic USP, cu atât compania are mai mult succes. Într-unul dintre discursurile sale, el a spus că elaborarea unui USP ideal, care poate consta doar din câteva cuvinte, poate dura mai mult de o noapte fără somn.
Există o formulă Carlton care este utilizată în mod activ de proprietarii de afaceri atunci când întocmesc un USP. Formula: „Cu ajutorul (serviciului, produsului) ajutăm… să rezolvăm… problema cu… beneficii!” Desigur, formula este deja foarte răspândită, ceea ce înseamnă că rezultatul din ea nu poate fi numit cel mai eficient și 100% unic. Prin urmare, cel mai bine este să învățați cum să vă creați rapid propriul USP fără formule.
Întocmirea unui USP pentru un magazin online poate fi împărțită în mai multe etape:
Descrierea si analiza publicului tinta. Înainte de a începe orice marketing, trebuie să decideți cui este destinat produsul/serviciul și să analizați acest public țintă. Aici trebuie să fii mai specific. În loc să creezi un magazin online pentru femei, bărbați, copii, este mai bine să-ți concentrezi mai întâi atenția asupra uneia dintre categoriile de oameni.
Descrierea problemei pe care o rezolvă compania. Trebuie să te pui în pielea unui potențial client și să experimentezi toate problemele cu care se confruntă. Acest lucru vă va ajuta să găsiți rapid soluții la aceste probleme și să oferiți consumatorului exact ceea ce căuta.
Descrieți cele mai semnificative și unice caracteristici ale companiei. Trebuie să identificați 3 până la 5 caracteristici ale magazinului dvs. Caracteristicile trebuie să fie fără precedent. Adică cele pe care concurenții nu le pot mulțumi.
Promisiune. Este necesar nu numai să spuneți frumos consumatorului despre magazin, ci și să faceți cu adevărat un fel de promisiune fiecărui client care contactează magazinul. Această promisiune nu trebuie să fie inclusă în USP, cu toate acestea, fiecare proprietar ar trebui să o noteze imediat pentru el însuși. O promisiune este ceva care îi va permite proprietarului să-și amintească responsabilitatea față de fiecare client care își plătește banii pentru un produs sau serviciu și dorește să primească ceea ce a fost de fapt oferit de magazin. De exemplu, „Vom livra comanda în 1 oră, dacă nu, livrarea este gratuită.”
Analiza a tot ceea ce este inregistrat si prelucrat. În această etapă, este necesar să se analizeze și să proceseze încă o dată toate informațiile care au fost înregistrate de la etapele 1 până la 4 de întocmire a USP. Informațiile trebuie prelucrate și frumos prezentate într-un singur paragraf. De asemenea, toate ideile, gândurile, noile dorințe care apar în această etapă trebuie notate separat. În continuare vor fi la îndemână.
Creați o ofertă unică. Această etapă este cea mai de dorit și mai dificilă în același timp. La urma urmei, toate rezultatele notate pe foaie trebuie plasate într-o singură propoziție, care va fi prezentată publicului țintă. Această etapă poate dura mai mult de o oră sau chiar mai mult de o zi. Cu toate acestea, un astfel de brainstorming va da roade.
Exemple de USP
“Diamantele sunt pentru totdeauna!” Un slogan atât de simplu a făcut din corporația DeBeers una dintre cele mai de succes în domeniul exploatării, prelucrării și comercializării diamantelor naturale. Compania a cucerit piața mondială din 1888 până în prezent și ne surprinde prin calitatea produselor sale. Acest slogan este folosit de companie din 1948. Ideea lui este că diamantele sunt atemporale. Și un cadou atât de scump și de lux indică iubire veșnică. Nu fără motiv, diamantele au început să fie folosite pentru verighete.
„Veți primi pizza proaspătă fierbinte în 30 de minute sau gratuit!” Un slogan destul de lung, dar foarte puternic, care încurajează clientul să verifice serviciul companiei, este folosit de lanțul de pizzerii Domino’s Pizza. Aici clientul știe imediat despre toate beneficiile pe care le va primi în orice caz.
„Vom elimina gratuit tapetul vechi!” Acest slogan elocvent a fost folosit de una dintre firmele de construcții care tocmai își deschisese afacerea și dorea să atragă clienți. Rezultatul nu a fost doar imediat, ci incredibil. Toți clienții care au decis să folosească un serviciu atât de interesant, după ce au lucrat cu această companie, au aflat despre existența lor și despre prestarea serviciilor de construcții de către aceștia. După ce au văzut lucrarea făcută cu atenție și rapiditate pentru a îndepărta tapetul, pur și simplu nu au vrut să caute pe altcineva care să execute lucrările de construcție rămase. Clienții nu au avut nicio îndoială cu privire la calitatea serviciilor oferite de o astfel de companie nouă pe piață.
Crește vânzările cu avansul Mokka!
Greșeli la întocmirea USP
Pentru a crea un USP eficient, trebuie să „recunoașteți imediat inamicul din vedere”. TOP greșeli la întocmirea USP:
Necunoașterea publicului țintă. Cea mai frecventă greșeală este făcută din cauza neatenției și a analizei incorecte.
Utilizarea timbrelor. De exemplu, „Avem mobilier de înaltă calitate asamblat de profesioniști!” – este plictisitor, nu există unicitate aici. Clișee obișnuite, pentru că nicio companie nu va spune că vinde mobilă proastă care este asamblată de oameni fără experiență.
Diferența dintre USP și poziționarea companiei pe piață. O greșeală gravă care sperie consumatorii. De exemplu, poziționarea ca o companie care lucrează cu un public de clasă economică și furnizarea unui USP care indică informații despre vânzarea de bunuri premium.
Indicarea în USP a informațiilor care nu corespund realității („Cele mai mici prețuri de pe piață!” – dacă nu există fapte justificative, atunci nu are rost să vorbim despre asta). Această greșeală include și transmiterea responsabilităților unei persoane juridice/antreprenor fizic ca o ofertă unică. De exemplu, „Vă vom returna banii în termen de 14 zile dacă produsul nu vă convine!”
Întocmirea unui USP pentru un magazin online este o sarcină responsabilă. Nu este nevoie să vă grăbiți în această chestiune. Nu este nevoie să urmăriți rezultatele. Ar trebui să vă gândiți nu la timpul pierdut, ci la modul în care compania dvs. este mai bună decât altele și la ce investiții face în zona de piață aleasă de dvs.
Consultați-vă cu prietenii, rudele, colegii, uitați-vă la exemple de la concurenți și furnizori. Dacă este necesar, modificați USP-ul propus inițial dacă, după lansarea afacerii, s-au găsit beneficii trecute cu vederea ale magazinului online creat.
Concluzie
- USP este un strat de marketing puternic testat în timp.
- O propunere de vânzare unică este considerată a fi un răspuns scurt la întrebarea de ce merită să vă contactați compania pentru un serviciu/produs.
- Scopul principal al unei oferte unice este de a învinge concurenții, oferind clienților beneficii fără precedent.
- Un USP eficient ar trebui să fie: clar formulat, concis, ușor de înțeles, relevant.
- USP nu necesită costuri financiare și vă permite să mențineți poziția magazinului pe piață chiar și în timpul unei crize.
- Oferta nu funcționează dacă nu este combinată cu o interfață convenabilă a site-ului și un sortiment bun.
- Modernizarea ofertei este importantă. Pentru a face acest lucru, este necesar să analizați în mod regulat publicul țintă și să verificați toate beneficiile unice oferite de magazin consumatorilor.
- Întocmirea unui USP pentru un magazin online ar trebui să aibă loc în mai multe etape: analiza publicului țintă, identificarea caracteristicilor unice ale companiei, întocmirea unei promisiuni pentru clienți de către proprietar și formularea USP.