Cumpărați acum și plătiți mai târziu: o nouă tendință pentru comerțul electronic
Recent, au apărut noi soluții pentru retail online, care funcționează pe același principiu: „cumpărați acum, plătiți mai târziu”. Acestea permit clienților să primească imediat comanda și să o plătească în rate egale, fără comisioane suplimentare sau plăți în plus. Să luăm în considerare cât de mult este solicitat acest format în comerțul electronic și ce factori de creștere oferă.
Servicii BNPL pentru comerț electronic
Industria serviciilor BNPL, în creștere rapidă, și-a extins prezența geografică pentru a include piața internă. Serviciile care vă permit să plătiți comanda în rate sunt atractive pentru toți participanții la comerțul electronic.
Pentru cumpărători, acest format oferă o serie de avantaje:
- Posibilitatea achiziționării mărfurilor în rate cu un program convenabil de rambursare. De obicei, la momentul plasării unei comenzi, se plătește 25% din costul articolului. Suma rămasă de datorie este împărțită în 4 – 6 rate egale cu o frecvență de anulare de o dată la 14 zile. În esență, clientul primește o plată confortabilă care nu împovărează bugetul familiei.
- Fără comisioane sau penalități. Dacă disciplina de plată este respectată cu strictețe sau datoria este rambursată anticipat, nu se va percepe nicio taxă.
- Înregistrare fără documente financiare. Opțiunea „cumpărați acum, plătiți mai târziu” este disponibilă pentru utilizatorii autorizați (doar introduceți numele complet și numărul de telefon mobil). Agentul nu verifică istoricul creditului, sarcina datoriei, datoria la impozite și taxe. Serviciul este conectat pe baza încrederii fiecărui solicitant.
- Comoditatea efectuării plăților. Când plasați o comandă, este conectat un card de debit sau de credit. Prima și următoarele rate sunt debitate automat. Sarcina titularului se rezumă la completarea la timp a contului.
- Fără sarcini. Garanția unei rude apropiate nu este necesară.
Avantajele pentru proprietarii de magazine online sunt evidente:
- Creșterea conversiei pe site. Potrivit statisticilor, numărul comenzilor plasate crește cu 20-30% (conform RBC Capital Piețele ). În același timp, mărimea cecului mediu crește: în funcție de categoria de produse, de la 10 la 50%. De exemplu, compania Rue21, specializată în comerțul cu amănuntul de îmbrăcăminte, și-a văzut factura medie crescută cu 73% la introducerea serviciului „cumpărați acum, plătiți mai târziu”.
- Încurajarea clienților să facă achiziții impulsive în rate. Având în vedere posibilitatea de a împărți costul în mai multe plăți lunare, cumpărătorii achiziționează în mod activ bunuri mai scumpe.
- Extinderea bazei de clienți. Numărul de noi vizitatori ai site-ului care sunt interesați să plătească în rate, dar nu pe credit, este în creștere.
- Prognoza veniturilor viitoare ale afacerii. O experiență pozitivă de cumpărături în condiții interesante va transforma vizitatorul într-un client obișnuit. Vă rugăm să rețineți: condițiile trebuie să fie corecte. Este inacceptabil să creșteți prețul atunci când alegeți un serviciu pentru plata în rate.
- Îmbunătățirea rulajului fondurilor. Un articol care a fost achiziționat printr-un serviciu BNPL este mai puțin probabil să fie returnat. Banii de la operator ajung a doua zi, ceea ce contribuie la extinderea sau actualizarea constantă a gamei.
Cumpără acum, plătește mai târziu cu Mokka
Ce piețe de comerț electronic cresc cel mai rapid?
Pe fondul creșterii pieței comerțului electronic, comerțul cu amănuntul se confruntă cu o sarcină importantă – atragerea de noi clienți prin oferirea de avantaje competitive. Una dintre ele este cumpărarea acum a plati ulterior sau capacitatea de a depune suma în părți.
Primele trei țări în ceea ce privește volumul vânzărilor la distanță sunt: America de Nord, Europa și America Latină. Dacă luăm în considerare din punct de vedere al țărilor, efectul maxim al vânzărilor online a fost realizat de Argentina (o creștere de 79%), Singapore (cu 71%) și Spania (cu 36%).
Comerțul electronic: cele mai populare bunuri și servicii
Cele mai populare produse achiziționate din magazinele online au fost produsele alimentare și articolele de igienă personală. Creșterea cererii a fost înregistrată și pentru următoarele categorii:
- electronică;
- produse cosmetice;
- sport și recreere;
- îmbrăcăminte și încălțăminte;
- cărți;
- mobila;
- aparate;
- totul pentru casă și altele.
BNPL ca instrument pentru dezvoltarea comerțului electronic
Modelul „cumpără acum, plătește mai târziu” implică trei participanți: clientul, proprietarul magazinului online și agentul (operatorul). În conformitate cu termenii, cumpărătorul achiziționează bunurile fără a crește prețul și își plătește costul în plăți egale. Nu este încheiat niciun contract de împrumut. În acest caz, operatorul transferă întreaga sumă de achiziție către retailer a doua zi minus comisionul acestuia.
Algoritmul pentru această metodă de plată include patru etape:
- selecția produselor;
- plasarea unei comenzi indicând metoda de plată „BNPL”;
- efectuarea unui avans;
- plata în plăți egale în perioada selectată (de obicei nu mai mult de 1 lună).
Cererea pentru acest format de interacțiune cu clienții este în creștere în întreaga lume. Serviciile străine de top au reușit deja să-și dezvolte reputația de afaceri. Printre acestea se numără:
- Mokka. O companie lider BNPL care operează pe piețele din Europa Centrală și de Est din Polonia, România, Bulgaria – are peste 12 milioane de clienți înregistrați. Vă permite să cumpărați acum și să plătiți mai târziu cu 0% dobândă la mii de magazine.
- Klarna. O companie europeană specializată în furnizarea diferitelor opțiuni de plată utilizatorilor: în acțiuni, la 30 de zile de la plasarea unei comenzi, în părți egale într-o lună.
- Clearpay. Un operator cu o bază solidă de clienți. Oferă o singură metodă de plată – împărțirea costului produsului în 4 părți egale. Frecvența plăților: o dată la 2 săptămâni. Nu există comisioane, dobânzi sau alte elemente care cresc prețul.
- Affirm. Un serviciu american axat pe planuri în rate atunci când cumpără haine și încălțăminte prin intermediul rețelei sale de afiliați.
Din punct de vedere al perspectivelor de dezvoltare, industria este plină de o serie de riscuri importante. Una dintre ele este trecerea la reglementarea de stat. De fapt, aceleași reguli și reglementări ar trebui să se aplice în acest domeniu ca și organizațiilor de microfinanțare și băncilor. De altfel, operatorii și comercianții cu amănuntul tac cu privire la unele aspecte importante privind calcularea dobânzii în cazul încălcării contractului sau a opțiunilor de stingere a datoriilor.
Odată cu creșterea numărului de utilizatori ai serviciilor, ponderea plăților întârziate a crescut. Potrivit datelor pentru noiembrie-decembrie 2021, rata de creștere a fost de 43%. În același timp, jumătate dintre clienți au remarcat că achiziția s-a făcut spontan și nu au existat bani pentru o rambursare la timp. Această tendință poate duce la condiții mai dure din partea operatorului, de exemplu: minimizarea riscului prin introducerea unui comision.
Concluzie
Industria comerțului electronic este confirmată a fi foarte competitivă. Pentru a vă menține poziția și a vă dezvolta, vă recomandăm să utilizați soluții inovatoare, inclusiv oferirea clienților să cumpere bunuri acum și să plătească mai târziu.
Serviciile BNPL sunt de interes pentru afacerile online datorită posibilității de creștere a traficului, a facturii medii și a numărului de utilizatori care au făcut o achiziție. Partea de cheltuiala este exprimata doar in plata unui comision la fiecare comanda. Cu o politică de prețuri competentă, aceasta poate fi uniformizată. Acordați o atenție deosebită tendințelor pentru a rămâne în frunte!