În ce constă afilierea? Cum se pot câștiga bani din aceasta?
În fiecare zi, în țara noastră, Internetul este folosit de milioane de utilizatori. Creșterea popularității tuturor tipurilor de bloguri și a rețelelor de socializare a dus la apariția mai multor modele noi de afaceri. Unul dintre acestea este afilierea. Despre ce este vorba și cum să utilizați un program de afiliere pentru a vă atinge obiectivele de afaceri din punctul de vedere al unui agent de publicitate?
În ce constă afilierea?
Este un model de afaceri bazat pe programe de afiliere și constă în împărțirea câștigurilor din vânzarea unui produs sau serviciu între proprietar (compania care oferă produsul sau serviciul) și un intermediar care se ocupă de promovarea unei anumite oferte. Popularitatea afilierii se datorează faptului că programele de afiliere permit câștiguri rapide și condiții atractive de cooperare pentru ambele părți.
După ce găsim produsul sau serviciul potrivit de promovat, ne concentrăm pe atingerea unui public cât mai larg posibil și pe încurajarea acestuia să cumpere sau să beneficieze de ofertă. În cadrul programelor de afiliere colaborează agenții de publicitate (de obicei, proprietarii de magazine online) și partenerii, adică bloggerii, proprietarii de pagini Internet și utilizatorii de rețele de socializare populare. Pe de altă parte, o rețea de afiliere este un sistem online care facilitează stabilirea unei cooperări între agenții de publicitate și parteneri. Unul dintre cele mai populare instrumente utilizate pentru vânzări în rândul proprietarilor de magazine eCommerce este sistemul de plată amânată Mokka.
Cum să faceți bani cu marketingul afiliat?
Fiecare parte implicată într-un program de marketing afiliat are sarcini diferite. Agenții de publicitate trebuie să găsească parteneri potriviți, iar aceștia încearcă să vândă un produs sau un serviciu unui public cât mai larg. Practic, cum puteți face bani din marketingul afiliat? De exemplu, proprietarul blogului Internet foarte popular Y poate încheia un parteneriat cu firma X, care este pe cale să lanseze o campanie publicitară pentru noul său produs. În loc să cheltuiască banii proprii pe publicitate, firma X decide să participe la programul de afiliere și oferă proprietarului blogului Y o parte din profitul obținut din fiecare produs vândut cu ajutorul său. În acest fel, ambele părți obțin profit – vânzătorul (sau producătorul) poate ajunge la mai mulți clienți noi și câștigă din vânzări, în timp ce afiliatorul primește un comision bine meritat.
Modele de decontare în sistemul de afiliere
Modelele de decontare în sistemul de afiliere pot varia. Cel mai frecvent este modelul de decontare CPS, care se bazează pe cooperarea în baza unui comision. Acesta este și cel mai popular model. Alte modele, mai puțin cunoscute, sunt PPC și PPA. PPC este un model de decontare în care partenerul este plătit pentru fiecare click de redirecționare. În schimb PPA este modelul de decontare în care partenerul este decontat pentru fiecare comandă plasată.
Cum puteți crește traficul pe site-ul dumneavoastră pentru a face bani din afilieri?
Una dintre cele mai bune modalități de a câștiga bani din afiliere este promovarea produselor sau, eventual, a serviciilor pe pagina de Internet sau pe rețelele de socializare. De obicei, partenerii primesc bani atunci când clientul face o achiziție după ce face click pe un link afiliat furnizat acestuia de partener. Acest lucru înseamnă că blogurile bine poziționate, care ocupă un loc înalt în Google, au mai multe șanse să atragă atenția potențialilor clienți. Prin urmare, partenerii care doresc să obțină vânzări ridicate trebuie să își optimizeze pagina de Internet și să se concentreze pe marketingul de conținut.
Publicarea regulară a unor articole de valoare legate direct de subiect sau de produsul promovat în sine facilitează încurajarea potențialilor clienți să facă click pe link-ul adăugat și să facă o achiziție. Aceeași strategie poate fi folosită și în cazul promovării produselor sau serviciilor în rețelele de socializare – dacă sunteți activ și interacționați cu publicul dumneavoastră, creșteți probabilitatea ca cineva să se decidă să folosească oferta promovată.
Afilierea din punctul de vedere al agentului de publicitate și partenerului
Agentul de publicitate, adică persoana care, într-un anumit sens, comandă activități publicitare și promoționale într-un program de afiliere, poate fi practic orice persoană care oferă un anumit produs sau serviciu. De obicei, doar cerințe minime se aplică partenerilor, adică persoanelor care trebuie să ajute la promovarea ofertei agentului de publicitate și să câștige comisioane. Cu toate acestea, este mult mai dificil să planificați și să executați activități eficiente pentru a obține vânzări foarte mari. Acest lucru necesită, de obicei, un profil popular pe rețelele de socializare cu o audiență activă, un site web bine poziționat sau o altă sursă de generare a traficului. Cu toate acestea, afilierea este o modalitate eficientă de a face bani online și de a vă promova serviciile și produsele.
Sumar
Afilierea este mijlocul (acțiunea) de a convinge clienții să cumpere produse sau servicii. Prin urmare, este un element al activităților de marketing care trebuie adaptat la grupul țintă căruia doriți să îi oferiți produsele sau serviciile. Pentru ca o afiliere să fie eficientă, aceasta trebuie să se adreseze grupurilor țintă care sunt cele mai receptive la produsul sau serviciul respectiv.