Tendințe de marketing pe internet 2024: noi orizonturi și oportunități
Pentru a rămâne pe linia de plutire în era dezvoltării active a tehnologiei, trebuie să vă adaptați afacerea la tendințele moderne și să implementați în mod activ noi instrumente. Deja, multe companii folosesc inteligența artificială pentru a stabili comunicarea cu clienții și pentru a optimiza costurile financiare pentru dezvoltarea afacerii. Acesta este departe de a fi singurul instrument pentru agenții de marketing digital. Să ne uităm la principalele tendințe de marketing pe internet pentru promovarea afacerilor care vor fi relevante în 2024.
TOP 7 tendințe de marketing pe internet în 2024
Metodele clasice de promovare nu mai sunt la fel de eficiente ca înainte. Ele au fost înlocuite de chatbot, rețele sociale, gamification și alte instrumente care vă permit să fiți cu un pas înaintea concurenților tăi direcți. Să încercăm să anticipăm cum va fi marketingul digital în 2024 și ce instrumente de promovare vor rămâne la modă în următorii câțiva ani.
Inteligenţă artificială
Chatbot-urile sunt folosite de companii pentru a oferi interacțiuni personalizate cu clienții. Aceștia fac față consultării și serviciului clienți nu mai rău decât angajații obișnuiți, în timp ce introducerea AI le permite să anticipeze nevoile clienților și să-și rezolve rapid problemele.
Popularitatea inteligenței artificiale crește cu o viteză incredibilă. Deja în 2023, peste 50% dintre agenții au implementat cu succes rețele neuronale în afacerile lor, iar această cifră este în continuă creștere. Cu ajutorul AI, un agent de marketing digital poate optimiza conținutul, segmenta publicul sau poate rezolva alte sarcini de rutină. Dacă înainte era nevoie de mult timp pentru a colecta și analiza interogările de căutare, acum toată munca se face automat. Mai mult, rețeaua neuronală nu numai că colectează date pentru analiză, dar identifică și modele în comportamentul consumatorilor.
Instrumentele AI sunt utilizate în mod activ în căutarea de idei, crearea de campanii publicitare și generarea de imagini și text. În 2024, integrarea noilor tehnologii în marketing va crește. Chatboții vor deveni cu mult mai inteligenți, ceea ce va afecta calitatea serviciului pentru clienți, iar căutarea vocală va schimba abordarea promovării SEO. În același timp, experții de la agenția HICLICK au ajuns la concluzia că o rețea neuronală nu poate înlocui complet un marketer. Pentru că rezultate bune la utilizarea rețelelor neuronale pot fi obținute numai în combinație cu experiența profesională și creativitatea specialiștilor în viață.
Marketing video
Este mai probabil ca utilizatorii pricepuți să observe conținut video decât o notă text sau o imagine. Este ușor de distribuit prin site-uri de găzduire video sau rețele sociale și vă permite să stabiliți o interacțiune constantă cu clienții.
Marketingul video diferă de alte metode de prezentare a informațiilor prin emoționalitatea sa. Videoclipurile scurte sunt un instrument universal cu ajutorul căruia puteți vorbi despre marca dvs., puteți demonstra produse noi sau puteți împărtăși publicului dvs. trucuri de viață. În același timp, doar videoclipurile de înaltă calitate cu procesare bună vor ajuta la prezentarea favorabilă a bunurilor și serviciilor, demonstrând consumatorilor cele mai bune proprietăți ale acestora.
Pentru a-ți promova afacerea poți folosi:
- reclame personalizate;
- o serie de videoclipuri în format de povestire;
- video despre produse;
- transmisiuni live.
Fluxurile sau transmisiunile în timp real câștigă rapid popularitate. Transmisiunile în direct sunt cunoscute pentru atmosfera lor „în direct”, obligând utilizatorii să-și păstreze gadgeturile și să urmărească emisiunile online acasă, pe drum sau la birou. Fluxurile trezesc un mare interes în rândul publicului, deoarece le lipsesc complet spectacolele și direcția simulate.
Сonectează-te cu Mokka, vinde mai mult!
Conținut interactiv
Cu ajutorul gamificării, poți crește implicarea publicului și conversia, dar numai dacă este semnificativă. Introducerea elementelor de joc fără o strategie concentrată poate avea efectul opus.
Interactivitatea este o oportunitate bună de a evidenția principalul lucru în fluxul de informații. Dacă utilizatorul poate interacționa cu conținutul, el rămâne pe pagină mai mult timp, crescând astfel durata vizionărilor și implicarea publicului. Unele companii introduc un sistem de realizare și puncte în magazinele online, pe care clienții le pot schimba cu o reducere suplimentară sau cadouri atunci când plasează o comandă.
Să ne uităm la cele mai eficiente instrumente:
- De bază. Acestea includ concursuri, chestionare, sondaje, un calculator online și alte instrumente care îi ajută pe clienți să se familiarizeze cu caracteristicile site-ului și cu produsele disponibile.
- Tehnologii AR. Prin activarea opțiunii de realitate augmentată, utilizatorul poate introduce conținut digital în lumea reală. Noile tehnologii includ, de asemenea, jocuri promoționale, măști și podcasturi.
- Gamificare. Noua tendință presupune introducerea de elemente de joc care vor introduce clienții noile produse. Astfel de tehnici includ aplicații de jocuri, quest-uri și programe de loialitate. Scopul lor principal este de a menține clienții pe site și de a-i motiva să plaseze noi comenzi.
Elementele interactive ale site-ului web îmbunătățesc experiența utilizatorului. Clienții explorează catalogul cu interes și se familiarizează cu noi servicii. Atunci când alegeți strategia potrivită, puteți nu numai să creșteți loialitatea consumatorilor față de marcă, ci și să creșteți semnificativ vânzările. Clienții mulțumiți se vor întoarce din nou pe site și îl vor recomanda prietenilor.
Promovarea SEO
Optimizarea pentru motoarele de căutare a fost și rămâne unul dintre cele mai eficiente instrumente în marketing. Sarcina principală a SEO este de a atrage trafic organic pe site, dar pentru aceasta trebuie să fie listat în rezultatele motoarelor de căutare. Specialiștii în marketing folosesc o gamă întreagă de strategii pentru a intra în TOP și a învinge concurenții direcți. Adevărat, în realitățile moderne poți zbura cu ușurință din rezultatele căutării sau poți cădea în pozițiile inferioare. Pentru a preveni acest lucru, este necesară adaptarea site-ului în conformitate cu cerințele actuale ale motoarelor de căutare.
Beneficiile utilizării SEO în marketingul digital:
- Rezultate pe termen lung. Lucrul la vizibilitatea unui site în motoarele de căutare necesită timp, dar rezultatele după o promovare SEO de succes durează mult timp.
- Acoperirea publicului. Atragerea traficului organic către un magazin online vă permite să creșteți semnificativ vânzările. Cea mai mare parte a vizitatorilor din motoarele de căutare sunt clienți interesați care sunt gata să plaseze o comandă.
- Cost optim. În comparație cu alte metode de marketing, optimizarea pentru motoarele de căutare are un cost relativ scăzut.
Marketingul de conținut se dezvoltă activ, iar în 2024 tendința va continua. Această metodă nu este nouă, dar încă funcționează și aduce de trei ori mai mulți clienți pe site-ul tău decât publicitatea obișnuită. Specialiștii de marketing de conținut nu vor trebui să stea inactiv în era inteligenței artificiale. Potrivit analiștilor, cererea pentru serviciile lor va crește cu 16% în următorii câțiva ani.
Asistenți vocali
Un alt exemplu de utilizare a inteligenței artificiale este asistenții vocali, care sunt capabili să proceseze instantaneu cererile utilizatorilor și să răspundă la întrebările acestora. Servicii de asistent vocal Google Asistentul și Alexa sunt folosite în mod activ de proprietarii de gadgeturi, iar popularitatea lor este de așteptat să crească în 2024. Potrivit statisticilor, jumătate dintre solicitările adresate asistenților vocali sunt legate de căutarea de bunuri și finalizarea tranzacțiilor.
Avantajele căutării vocale:
- atragerea de noi audiente pe site;
- îmbunătățirea factorilor comportamentali;
- promovarea bunurilor și serviciilor prin căutare locală Google;
- introducerea de interogări lungi de joasă frecvență în nucleul semantic;
- optimizarea experienței utilizatorului pe dispozitivele mobile.
Dacă acordați o atenție deosebită optimizării conținutului pentru căutarea vocală, vă puteți extinde semnificativ audiența și crește vânzările. Majoritatea utilizatorilor care interacționează cu această funcționalitate împărtășesc experiența lor pozitivă prietenilor și cunoscuților. Asistenții vocali sunt utilizați activ în turism, servicii bancare, comerț și livrare, iar popularitatea lor va crește doar în viitor.
Personalizare
Introducerea unei abordări individuale pentru fiecare client este o strategie pentru viitor. Consumatorii sunt favorabili acestui instrument și arată un răspuns bun atunci când interacționează cu afișaje personalizate de produse. Ca parte a personalizării, sunt utilizate diverse metode: publicitate țintită, înlocuire dinamică de nume, analiza factorilor comportamentali, sisteme CRM. Soluțiile șablonului nu mai funcționează. Clienții preferă să coopereze cu companii care sunt capabile să le ofere recomandări unice și oferte exclusive bazate pe analiza datelor personale.
Crește vânzările cu avansul Mokka!
Mobil primul
Strategia mobilă primul are ca scop atragerea utilizatorilor care caută produse și fac achiziții de pe dispozitive mobile. Motoarele de căutare au afirmat de multă vreme necesitatea de a optimiza conținutul pentru dispozitivele mobile pentru a rămâne pe poziții de frunte în rezultatele căutării. Sub instrumentul mobil primul înseamnă vizarea utilizatorilor de gadgeturi mobile.
Strategie mobilă primul are următoarele avantaje:
- creșterea acoperirii publicului;
- construirea de legături puternice cu clienții;
- noi oportunități de monetizare a traficului;
- îmbunătățirea experienței clienților.
Accesul rapid la informații relevante de pe dispozitivele mobile crește satisfacția consumatorilor și promovează optimizarea motoarelor de căutare. Atunci când clasifică paginile în căutarea mobilă, Google ține cont de viteza lor de încărcare și aduce pe primele poziții site-uri care sunt inițial concepute pentru dispozitivele mobile. Ei sunt cei care primesc cel mai mult trafic organic.
Concluzie
În 2024, strategiile de marketing online se vor schimba în concordanță cu noile realități. Companiile își vor schimba atenția către construirea de relații de încredere cu clienții. Personalizarea va trece în prim-plan, inteligența artificială, tehnologiile AR, gamification și rețelele sociale devenind asistenți fideli pentru promovarea afacerilor. Scurte videoclipuri verticale pe YouTube – Shorts și Reels vor rămâne unul dintre cele mai dinamice și creative formate de publicitate. Aceste instrumente au un scop universal și sunt potrivite pentru promovarea oricărei afaceri, dar atunci când alegeți o strategie de marketing, ar trebui să țineți cont de caracteristicile nișei dvs. și de nevoile publicului țintă.