Cum se folosește Social Media pentru a promova magazinul online în 2022?
Conducerea unei afaceri nu ar trebui să însemne să aștepți ca un client să observe magazinul tău și să cumpere singur produsul dorit. Oamenii trebuie să fie atrași. Arătați-vă și prezentați cel mai bun motiv pentru ca aceștia să aleagă un produs dintr-un anumit magazin. Care este cea mai bună modalitate de a o face? Folosiți oportunitățile oferite de social media – canale de comunicare create nu numai pentru a contacta vechii prieteni, ci și pentru a face publicitate magazinului online. Cum să folosiți social media pentru a promova magazinul online?
Alegerea canalului potrivit
Nu toate platformele vor funcționa ca surse pentru a găsi potențiali clienți. Este posibil ca doar un singur site web sau o aplicație populară să genereze vânzări într-un magazin online. O analiză eficientă vă va permite să controlați activitățile de marketing și să alegeți canalul medial potrivit. Multe platforme oferă publicitate contra cost, datorită căreia este posibil să se mărească raza de acțiune a profilului unui magazin online la un cost redus. Uneori, aceasta este o soluție bună. Cu toate acestea, dacă proprietarul nu vede rezultate pe o anumită platformă, încearcă alta – până când găsește cea mai bună oportunitate. Care sunt cele mai populare rețele de socializare recomandate pentru activitățile de marketing?
În 2016, Forbes a prezentat o statistică a companiilor de pe Facebook: nu mai puțin de patru milioane de companii prezente pe această platformă au folosit campanii plătite. Acesta este un număr uimitor care crește în fiecare an, dublându-se și uneori chiar triplându-se. În 2022, acesta este deja de câteva ori mai mare decât în urmă cu 8 ani. Facebook vă permite să creați anunțuri adaptate la grupul țintă potrivit – persoanele care conduc afaceri de comerț electronic știu cât de important este să vizați clientul ideal. Facebook oferă această posibilitate. În plus, crearea profilurilor pe această platformă este o modalitate excelentă de a crește vânzările – nu doar direct pe site-ul magazinului dumneavoastră. Datorită secțiunii pentru magazinul online, puteți vinde articole direct pe Facebook. Aici puteți adăuga produsele oferite – cu imagini, o descriere detaliată și prețuri. Articolele pot fi, de asemenea, etichetate în imaginile publicate de profilul magazinului online.
Instagram generează rezultate foarte bune pentru companiile care desfășoară activități de marketing pe această platformă. Internetul se schimbă – se creează noi aplicații de socializare și se dezvoltă vânzările în afara magazinelor online. Cu toate acestea, ar fi bine să profitați de oportunitățile oferite de Instagram. Merită să se investească în această platformă – nu numai din cauza faptului că ajunge la mulți potențiali clienți. Pentru proprietarii de afaceri e-commerce a fost creată o funcție de cumpărături pe Instagram. Cu ajutorul acesteia, este posibil să etichetați produsele din magazin în imaginile încărcate ca postări. O persoană interesată de o bluză prezentată în fotografie poate vedea cu ușurință prețul acesteia și poate face clic pe linkul care duce la magazin. Funcția de cumpărături este o publicitate gratuită și o modalitate ieftină de a crește audiența pe site-ul web al unui magazin.
Tik Tok
Marketingul pe Internet poate fi văzut și prin intermediul unei aplicații pentru înregistrarea de videoclipuri scurte și publicarea lor online. Tik Tok atinge abia acum apogeul popularității sale. Este cunoscut pe toate continentele, astfel încât proprietarul magazinului online poate ajunge la clienți din întreaga lume. Atunci când desfășurați activități de marketing pe Tik Tok, există mai multe opțiuni din care puteți alege:
- Colaborarea cu un influencer care promovează produsul și face trimitere la magazinul online.
- Propriul tău profil care arată cum să folosești articolele disponibile pentru cumpărare
- Publicitate plătită, care se adresează unui grup țintă selectat.