Ce să vinzi în 2023 – idei pentru magazine online
Pe piața eCommerce, concurența este din ce în ce mai acerbă fiind o creștere foarte mare pe acest segment. Pentru a dezvolta un magazinul online de succes, este necesar să fiții în permanență la curent cu tendințele și schimbările care apar în comportamentul consumatorilor. Mulți antreprenori aflați la început de drum au nevoie de direcții clare care să-i ajute să dezvolte o afacere. În acest articol, vă oferim câteva sfaturi pentru cei care doresc să dezvolte un magazin online.
Cum puteți afla ce produse sunt de interes pentru public?
Un pas important este research-ul, nu ar trebui să vă bazați pe intuiție sau pe sfaturile prietenilor sau a cunoștințelor, deoarece de acest lucru depinde rentabilitatea investițiilor. Pentru a avea un magazin online de succes, trebuie să înțelegeți în detaliu nișa pe care doriți să vă axați si să construiți un profil al consumatorului.
Un tool digital poate fi Google Trends – pentru a afla care sunt cele mai populare căutări făcute de oameni, ce interese au. De asemenea, este absolut necesar să studiați concurența și să găsiți diferențiatorii pentru afacerea voastră.
Care ar fi cele mai profitabile categorii de produse?
Desigur, este dificil să faci o comparație. Totul depinde foarte mult de calitatea produsului, nișa pe care doriți să mergeți, marja de profit pe care o puteți avea în urma vânzării unui produs, platforma în care vă dezvoltați magazinul online și experiența consumatorului.
Сonectează-te cu Mokka, vinde mai mult!
Îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii
Aceasta este una dintre cele mai populare categorii de produse când vorbim de magazinele online. În 2023, ținând cont de tendințele modei și comportamentul consumatorilor, aceasta va rămâne în top și chiar va crește în popularitate. Îmbrăcămintea și încălțămintea sunt produse pe care oamenii le vor cumpăra întotdeauna, indiferent de crizele economice sau schimbările sociale.
Cu toate acestea, pentru a avea succes în afacerea dumneavoastră, este necesar să urmăriți tendințele actuale ale modei și schimbările care apar în comportamentul consumatorilor. În 2023, ne putem aștepta la o creștere a cererii pentru articole sport cum ar fi treninguri, jachete, încălțămintea sport, dar și tipurile de haine care combină calitatea cu confortul, din materiale premium și care sunt în tendițe.
Produse casnice și alimente
Pe parcursul pandemiei, majoritatea oamenilor au înțeles cât de convenabil este să facă comenzi online, fără să fie necesar să se deplaseze la magazin. În România piața aplicațiilor de deliver a explodat și continuă să fie în trend și după perioada de izolare.
Dacă doriți să dezvoltați un magazin online care are ca obiectiv vânzare produselor alimentare sau produselor casnice, trebuie să luați în considerare să vă listați produsele în aplicațiile de livrare.
Electrocasnice și electronice
Frigidere, mașini de spălat, televizoare, smartphone-uri, laptopuri și multe altele nu reprezintă o nișă de exploatat în viitorul apropiat, vor fi solicitate de consumatori în acest an, dar nu într-un număr foarte mare. Prin urmare, investiția în acest segment nu este recomandată.
O excepție o reprezintă dispozitivele inteligente și roboții casnici, care asigură o viață mai confortabilă și sigură, și pentru care cererea este în continuă creștere.
Cosmetice
Industria frumuseții este în continuă dezvoltare, cerere de produse cosmetice fiind din ce în ce mai mare.
Depinde foarte mult cărui public vă adresați, ce tipuri de produse folosiți și care sunt problemele pe care le combat. În plus, în ultimii ani industria produselor cosmetice bio a luat avânt în ce privește cererea din partea consumatorilor.
Hobby, creație și sport
Aceste domenii sunt în continuă dezvoltare și au un potențial considerabil. Mulți oameni au diverse hobby-uri, practică activități sportive, așadar cererea pentru acest tip de produse este destul de mare. Pandemia a contribuit la dezvoltarea acestei nișe și la creșterea cererii în acest domeniu.
Produse pentru copii și jucării
Sectorul jucăriilor reprezintă o parte importantă și în continuă creștere a economiei globale. Piața produselor destinate copiilor este una dintre cele mai stabile și durabile. Cu toate acestea, concurența în acest domeniu este acerbă. Pentru a avea succes, este necesar să oferiți prețuri competitive și o calitate înaltă a produselor.
Articole de papetărie și produse de birou
Aceste produse sunt necesare pentru o gamă largă de clienți, în special pentru companii deci cererea pentru ele nu ar trebui să scadă în viitorul apropiat. Pe de altă parte, concurența în acest sector este destul de puternică, în special având în vedere creșterea comerțului online și apariția unor noi jucători pe piață. În viitor, prețurile ar putea scădea, ceea ce ar însemna ca ar reduce marja de profit pentru vânzători.
Merită să începeți o afacere în această nișă dacă aveți produse unice sau dacă vă diferențiați de concurență.
Mărfuri pentru construcții și reparații
Materialele de construcție și produsele pentru renovare, cum ar fi echipamentele sanitare, mobilierul și accesoriile de design interior înregistrează în continuare o cerere stabilă, cu variații sezoniere. Cu toate acestea, acest sector este destul de competitiv, iar prețurile produselor și serviciilor pot fi variabile în funcție de cerere, ofertă și condiții economice.
Produse auto
Piața auto are un potențial ridicat de dezvoltare, deoarece mulți oameni folosesc mașinile în viața de zi cu zi și au nevoie de produse auto, cum ar fi piese de schimb, accesorii și produse de îngrijire auto. Cu toate acestea, această categorie este, de asemenea, influențată de situația economică generală. În plus, există o concurență puternică în piața. Acestea fac ca această categorie de produse să nu fie foarte atractivă pentru începerea unei afaceri online.
Produse digitale
În mod obișnuit, produsele digitale, cum ar fi software-ul, muzica, videoclipurile, cărțile electronice etc., sunt populare și căutate. Cu toate acestea, vânzarea produselor digitale are propriile sale caracteristici: necesitatea de a asigura securitatea și protecția drepturilor de proprietate, precum și necesitatea de a optimiza procesele de livrare și gestionare a produselor digitale.
Acestea sunt doar câteva dintre cele mai populare categorii, dar puteți alege și o serie de produse mult mai nișate, cum ar fi cele pentru adulți sau antichitățile.
TOP 10 produse de vânzare în magazinele online în 2023
Am analizat câteva din principalele categorii care sunt de interes pentru publicul larg și ce ar implica acestea pentru o posibila investiție într-un magazin online. În continuare, vă vom prezenta o selecție de produse care sunt deja în tendințe sau care doar câștigă popularitate și care credem vor fi solicitate în viitorul apropiat.
- Produse eco-friendly. Acestea sunt fabricate din materiale ecologice și contribuie la reducerea deșeurilor și a utilizării plasticului etc. Această nișă va fi foarte actuală, în contextul interesului crescut pentru consumul responsabil și sustenabilitate.
- Produse pentru practicarea sporturilor. Odată cu creșterea interesului pentru un stil de viață sănătos și cu o pondere tot mai mare a muncii la distanță, cererea pentru produse legate de fitness va continua probabil să crească.
- Produse pentru uz casnic. În contextul muncii la distanță și a cumpărăturilor online, consumatorii încep să prefere să comande produsele de uz zilnic online, în loc să meargă la magazin.
- Produse pentru casă și grădină. Interesul pentru designul interior și îngrijirea plantelor rămâne întotdeauna ridicat, iar îmbunătățirea continuă a accesoriilor decorative nu face decât să-l întrețină.
- Dispozitive inteligente pentru casă. În ultima vreme, tot mai multe persoane utilizează dispozitive inteligente, cum ar fi asistenții vocali, termostatele inteligente și sistemele de închidere inteligente. Un magazin online care vinde astfel de dispozitive poate fi de succes.
- Produse pentru îngrijirea pielii și a părului. În 2023, îngrijirea pielii și a părului va rămâne un subiect actual. Indiferent de circumstanțe, oamenii au grijă de aspectul lor fizic.
- Produse pentru părinți. În trend se află tot mai multe dispozitive și accesorii pentru a facilita sarcinile părintești: de la mecanisme de leagăn, la produse de monitorizare a copilului și multe altele.
- Produse pentru animalele de companie. În ultimii ani, numărul animalelor de companie în țară a crescut, ceea ce duce la o creștere a cererii de produse pentru acestea. Deci, această nișă este destul de căutată..
- Servicii de educație online. În prezent, educația online cunoaște o creștere rapidă a popularității. Pandemia COVID-19 și restricțiile asociate acesteia au determinat mulți oameni să acorde atenție acestei forme alternative de învățare. Cu toate acestea, trebuie să luați în considerare că piața serviciilor online devine tot mai saturată și concurența în acest domeniu poate fi acerbă.
- Produse handmade. În ultima vreme, cererea pentru produse ecologice, originale și unice a crescut.
Concluzie
Alegerea produselor pentru magazinul online este un aspect foarte important care determină succesul afacerii dvs. În general, este un proces creativ, iar dvs. ar trebui să căutați în mod constant idei noi și să analizați rezultatele vânzărilor pentru a vă adapta oferta la nevoile clienților și a obține succes în comerțul electronic.
În acest articol, am sintetizat câteva idei interesante care vă pot ajuta să lansați o afacere în eCommerce. În schimb, unele dintre cele mai importante aspecte sunt: să oferiți produse de calitate la prețuri competitive și să aveți o strategie de marketing bine gândită.