Indicatori de marketing ai unui magazin online
În lumea modernă, magazinele online au devenit o modalitate populară de a vinde bunuri și servicii. Piața comerțului electronic crește doar an de an. Cu toate acestea, ca orice altă afacere, comerțul online trebuie să analizeze eficiența activității sale. Indicatorii de marketing ne ajută în acest sens, permițându-ne să determinăm succesul magazinului și să identificăm problemele. În acest articol ne vom uita la KPI-urile unui magazin online și vom descrie cum să le urmărim și să le analizăm pentru a ne asigura că proiectul tău este cât mai de succes și profitabil.
Ce este KPI
Indicatorii cheie de performanță traduși înseamnă indicatori cheie de performanță. Sunt folosite pentru a măsura performanța unui magazin online. Acestea vă permit să monitorizați și să gestionați eficient activitatea sa, să identificați problemele în timp util și să identificați zonele care trebuie îmbunătățite.
Sunt necesare valori de marketing pentru:
- comparați așteptările și obiectivele dvs. cu realitatea;
- evaluează beneficiile, analizează rambursarea, conversia și alți parametri;
- ai o idee generală despre succesul afacerii tale, află-i punctele forte și punctele slabe;
- evaluează eficacitatea campaniilor de publicitate, găsește defecte în ele și corectează-le în timp util.
Astfel de analize sunt folosite atât pentru a evalua rezultatele pe o anumită perioadă de timp, cât și pentru a compara diferite perioade de timp între ele. De asemenea, vă poate ajuta să vă stabiliți prioritățile de dezvoltare a afacerii, astfel încât să puteți lua decizii pe baza dovezilor și a rezultatelor obținute.
Cum să urmăriți KPI-urile
Platformele online mari au un personal mare de marketeri care se ocupă doar de analize. Magazinele mai mici apelează cel mai adesea la agenții speciale care pot analiza cu competență indicatorii.
Dar când îți deschizi magazinul online de la zero, trebuie să faci totul singur. Pentru dezvoltarea de succes a afacerii, este foarte recomandat să nu neglijați analiza. Puteți învăța cu ușurință toate subtilitățile referitoare la KPI-uri. Există servicii gata făcute pentru colectarea datelor analitice; trebuie doar să analizați corect aceste valori.
Pentru a urmări KPI-urile, există multe instrumente și sisteme de monitorizare care vă pot ajuta să colectați date și să le analizați.
Pentru a colecta date primare despre funcționarea site-ului dvs., utilizați cele mai cunoscute instrumente: de exemplu, Google Analytics.
Determinați KPI-urile pe care trebuie să-i urmăriți, selectați acei indicatori care sunt cei mai importanți pentru afacerea dvs. Mai jos vom analiza cele mai populare metrici de marketing pe internet, dar fiecare proiect specific trebuie abordat individual; poate că în cazul dvs. veți avea nevoie de altceva.
Apoi, trebuie să urmăriți și să analizați KPI-urile selectate. Până la un anumit punct, este posibilă automatizarea procesului de analiză a datelor. Dar, până la urmă, va trebui totuși să iei poziția de analist. Urmărirea KPI-urilor vă va ajuta să înțelegeți cât de eficientă este strategia dvs., să identificați problemele și să găsiți modalități de a le rezolva.
Сonectează-te cu Mokka, vinde mai mult!
10 valori principale pentru un magazin online
Măsurile de marketing ale magazinului online includ o gamă largă de metrici, este important să le luăm în considerare pentru a evalua eficiența campaniilor de publicitate și a determina ce trebuie îmbunătățit. Să aruncăm o privire mai atentă la cei mai importanți indicatori cheie.
Prezența
Traficul site-ului dvs. este câți utilizatori îl vizitează într-o anumită perioadă de timp. Nimeni nu va argumenta că cu cât sunt mai mulți vizitatori pe un site, cu atât mai bine. Prin urmare, numărul acestora și modificările sale trebuie monitorizate, precum și analizate care acțiuni specifice ale tale au dus la un aflux de potențiali cumpărători sau, dimpotrivă, la declinul acestora.
Încercați să comparați dinamica indicatorilor dvs. cu site-urile celor mai apropiați concurenți, atunci veți avea pentru ce să vă străduiți. Folosind analiza web, puteți urmări și sursele de trafic. Pentru a înțelege eficacitatea unei anumite strategii de dezvoltare, este important să știți de unde vin clienții dvs.
Conversie în coș
Conversia este procentul de vizitatori care realizează o acțiune dorită pe site-ul dvs., în acest caz adăugând un articol în coșul lor. Dacă oamenii vin în magazinul dvs., uitați-vă la cardurile de produse, dar nu le adăugați în coșul lor, atunci căutați o problemă în această etapă. Poate că aveți probleme cu descrierea, de exemplu, caracteristici insuficiente sau fotografii proaste. Sau poate este doar un buton de adăugare în coș incomod și invizibil.
Conversie în achiziții (CR)
Indicatorul este similar cu cel anterior, dar indică numărul de persoane care au plasat cu succes o comandă la tine. Putem spune că aceasta este cea mai importantă metrică, pentru că tocmai de aceea ați deschis magazinul. Dar trebuie analizat, desigur, doar în contextul altor indicatori. În linii mari, dacă nu aveți vizitatori, atunci nu există nimeni care să facă achiziții.
Abandonarea coșului (CAR)
Este foarte util să comparați numărul de achiziții cu conversia în coș, deoarece problemele apar adesea în timpul comenzii. Este important să știți în ce etapă anume pierdeți clienți. Coșurile de mărfuri umplute abandonate sunt probabil cel mai enervant lucru care se poate întâmpla, deoarece clientul a fost cu un pas înainte de a face o achiziție.
Dacă indicatorul dvs. este ridicat, atunci ar trebui să acordați o atenție deosebită modului în care oferiți unei persoane să cumpere lucrul de care este interesat. Poate că butonul de coș pur și simplu nu este vizibil, sau poate că condițiile de livrare nu sunt atractive sau opțiunile de plată sunt neclare și suspecte.
Unele magazine necesită înregistrarea obligatorie în faza de comandă – acest lucru elimină o mulțime de potențiali cumpărători, oamenii se enervează și merg acolo unde le va fi mai ușor. De asemenea, este posibil ca prețul total al comenzii să se fi dovedit a fi neașteptat de mare; ofertele pentru planuri în rate pentru achiziții ar fi potrivite aici.
Conversie după produs
Acest indicator este obligatoriu pentru magazinele cu o gamă largă de produse. Cu ajutorul acestuia, puteți determina care nișe sunt mai profitabile și le puteți extinde. Iar ceea ce nu este solicitat ar trebui redus la minimum. De asemenea, puteți optimiza paginile cu produse populare, le puteți îmbunătăți și mai bine, puteți adăuga descrieri sau fotografii și videoclipuri și așa mai departe.
Crește vânzările cu avansul Mokka!
Rentabilitatea investiției (ROI)
Acesta este un indicator important care vă permite să înțelegeți dacă investițiile dvs. financiare în promovarea magazinului au dat roade. Formula de calcul a rambursării:
ROI = (venit – investiție)/investiție*100%
ROMI este considerat un indicator mai avansat de rambursare a reclamelor; ia în considerare doar costurile de marketing, fără costurile de producție, salariile angajaților etc. Când începem o campanie de publicitate, nu putem spune cu 100% certitudine că va avea succes, așa că această metrică este foarte utilă.
Refuzuri (BR)
Acesta este procentul de utilizatori care părăsesc site-ul dvs. aproape imediat după ce l-au vizitat, adică nu numai fără a face o achiziție, ci și fără a efectua deloc acțiuni vizate.
O rată mare de respingere este un semn foarte îngrijorător. Aceasta înseamnă că există ceva în neregulă cu site-ul dvs. și nicio cantitate de publicitate nu va ajuta. Pot exista diverse motive, de exemplu, magazinul durează foarte mult să se încarce sau designul său sperie imediat oamenii, sau poate interferează ferestrele pop-up sau site-ul nu este optimizat pentru dispozitive mobile. Uneori se întâmplă ca o reclamă să ducă la o pagină de destinație care nu mai există.
Este foarte important să găsiți acele puncte în care utilizatorii se pierd pentru a ști ce să remedieze pe site și pentru a elimina pe cât posibil toate obstacolele din calea clientului spre cumpărare.
Verificare medie (AOV)
Aceasta este valoarea medie a comenzii pe o anumită perioadă de timp, adică raportul dintre veniturile totale și numărul de comenzi. Pe cât de important este un simplu indicator financiar. Este important să cunoașteți dimensiunea medie a comenzii din magazinul dvs. online pentru a înțelege pentru ce este pregătit clientul dvs. Uneori oamenii sunt speriați nu doar de prețurile nerezonabil de mari, ci și, dimpotrivă, de prețurile prea mici. O persoană începe să se îndoiască de calitatea produsului dvs.
În funcție de preferințele de preț ale clienților, sortimentul poate fi schimbat. Și, de asemenea, pe baza dinamicii vânzărilor, variați setările campaniilor de publicitate și promoțiilor de fidelitate.
Există multe modalități de a crește cecul mediu: diverse bonusuri, reduceri la următoarele achiziții, recomandări de produse, transport gratuit etc.
Retururi de la clienți (RVR)
Acesta este raportul dintre utilizatorii care revin pe site-ul dvs. și numărul total de utilizatori. Clienții care revin în magazinul tău online și fac achiziții repetate sunt cei mai valoroși, pentru că îți oferă perspective de dezvoltare și un venit stabil.
Putem spune că aceasta este o evaluare reală a muncii tale; dacă acest indicator este ridicat, înseamnă că oameni ca magazinul tău, clienții își amintesc de tine, te adaugă la marcajele lor și vor veni din nou. În plus, vizitatorii care revin este mai ușor decât atragerea altora noi; lucrul la fidelizarea clienților vă poate crește foarte mult vânzările.
Valoarea clientului (LTV)
Acest indicator, ca și precedentul, se referă la loialitatea clienților. Dar aici nu se evaluează doar revenirea clientului pe site, ci exact câți bani a lăsat fiecare persoană în magazinul tău într-o anumită perioadă de timp. Există diferite formule de calcul; de obicei se iau în considerare și costurile de atragere și reținere a vizitatorilor.
În funcție de această metrică, sunt alese anumite tehnici de marketing care încurajează clienții să facă achiziții.
Concluzie
În acest articol, am atins doar câteva dintre KPI-urile magazinului dvs. online. Rețineți că, pentru a derula cu succes un e-business, trebuie, de asemenea, să evaluați fiecare campanie de publicitate, optimizarea site-ului web pentru motoarele de căutare și eficiența promovării mărcii dvs. pe rețelele sociale. Combinația tuturor acestor indicatori vă va ajuta să înțelegeți cât de bine a fost dezvoltată strategia dvs. de marketing.
În articol, am analizat cele 10 metrici principale care trebuie luate în considerare atunci când se analizează eficacitatea unui magazin online. Urmărirea acestora va ajuta la determinarea succesului afacerii dvs. și la identificarea problemelor, astfel încât să puteți lua măsuri în timp util pentru a le elimina. Fiecare metrică are propriile sale caracteristici și necesită o abordare individuală a analizei și optimizării. Este important să înțelegeți că valorile de marketing nu sunt un scop în sine, ci servesc ca mijloc de îmbunătățire a eficienței muncii dvs. Luând în considerare KPI-urile și îmbunătățind constant acești indicatori, proiectul dvs. de afaceri va putea concura eficient pe piață și va crește pe termen lung.