Ultimele tendinte în ecommerce – Cabina virtuala de proba (Virtual Dressing Room)
Piața ecommerce a crescut intens din momentul în care, din cauza pandemiei, am fost nevoiți să ne limităm achizițiile în magazinele staționare. Din cauza numeroaselor restricții, multe magazine au fost nevoite să găsească noi canale de vânzare pentru a-și continua activitatea. Cele mai cunoscute mărci s-au mutat pe Internet. Clienții au constatat că opțiunea de cumpărăturionline este convenabilă. Prin urmare, această tendință se dezvoltă în continuare. Atunci când cumpărăm articole de îmbrăcăminte sau ochelari, preferăm să le încercăm și să verificăm cum ne vin. Pentru a răspunde acestor nevoi a fost creată cabina virtuală de probă.

Cum funcționează cabina virtuală de probă?
Noua tehnologie bazată pe realitatea augmentată și virtuală și pe inteligența artificială este concepută pentru a facilita clienților cumpărăturile. Pentru a proba articole de îmbrăcăminte, nuanțe de ruj sau accesorii, avem nevoie de un smartphone și de o aplicație care să ne permită să vedem cum arată pe noi produsul încercat. Multe magazine de decorațiuni interioare au aplicații care ne permit să creăm o imagine virtuală a locuinței noastre – proiectând culorile pereților, accesoriile și amplasarea mobilierului. Astfel de modele 3d influențează pozitiv deciziile potențialilor clienți și îi determină să își finalizeze achizițiile.

Atragerea de clienți online – construirea de relații
Clienții renunță adesea la cumpărăturile online din cauza nesiguranței care însoțește alegerea produselor. Aceștia nu sunt siguri cum va arăta articolul și dacă ceea ce au ales este potrivit pentru silueta lor. În multe magazine de marcă, clientul poate conta pe ajutorul unui stilist care îl va sfătui în alegerea articolelor de îmbrăcăminte sau a altor produse. Acesta lucrează la fața locului în magazinul staționar și îl poate ajuta sau discuta despre articol, verificând toate detaliile și oferind răspunsuri precise. Tactica consultanței virtuale contribuie la reducerea costurilor magazinelor legate de returnarea cumpărăturilor care s-au dovedit nereușite. În plus, construirea unei relații cu clientul (prin conversație, SMS, e-mail, WhatsApp) contribuie în mod semnificativ la revenirea acestuia pentru a cumpăra mai multe produse. Deosebit de valoroși pentru vânzători sunt clienții care realizează proiecte mai mari (de exemplu, amenajarea unui apartament, renovarea unei case), deoarece cu aceștia pot stabili o colaborare mai îndelungată, relații mai durabile, care se traduc prin recomandarea mărcii și altor cumpărători.

Cum să creșteți vânzările într-un magazin online?
În primul rând, trebuie să cunoașteți tendințele actuale ecommerce care generează profituri. Printre cele mai importante se găsesc:
- optimizarea conținutului și adaptarea acestuia la navigarea pe smartphone,
- puterea rețelelor de socializare (campanii de e-marketing bine gândite),
- căutarea vocală,
- diferite metode de plată (printre altele PayPal, ApplePay, GooglePay, card de credit și de debit, transfer bancar). (Am scris aici despre ce metode de plată ar trebui să oferiți în magazinul dumneavoastră online).
Activitățile comerciale pe Internet sunt încă un fenomen destul de nou, așa că întreprinzătorii trebuie să fie vigilenți și să urmărească cele mai recente modalități de a ajunge la clienți. Aici Inteligența Artificială vă vine în ajutor. Vânzările online pot fi foarte profitabile – însă este necesar să existați în lumea virtuală, iar apoi să construiți cu pricepere relații durabile cu clienții. Baza este reprezentată de consultanți competenți, cele mai noi tehnologii și adaptarea la nevoile cumpărătorilor. Se presupune că până în anul 2028 piața know-how-ului legat de cumpărăturile online va valora 12,97 miliarde de dolari.