10 pași pentru a-ți deschide propriul magazin online
Companiile mari și întreprinderile mici au mutat de mult vânzările online. Vânzările online sunt întotdeauna permise, chiar și în condiții de carantină strictă, iar pentru multe companii aceasta este și o șansă de a rămâne pe linia de plutire într-o epocă a concurenței acerbe. În continuare, ne vom uita la cum să deschidem un magazin online de la zero. 10 pași simpli vă vor ajuta să economisiți în mod semnificativ bugetul, să începeți rapid vânzările online și să vă automatizați procesele de tranzacționare.
10 pași pentru a deschide un magazin online
Pentru a crea și lansa un magazin online, trebuie să urmați pași care vă vor ajuta să analizați nișa, să lansați site-ul, să atrageți publicul țintă și să automatizați majoritatea proceselor de lucru. Nu este nevoie să dezvoltați cunoștințe tehnice aprofundate. Tot ce trebuie să faceți este să faceți niște cercetări și să respectați un plan simplu în 10 pași.
Pasul 1 – identificarea unei nișe, studierea concurenților și a publicului țintă
Înainte de a deschide un magazin online, trebuie să cercetați:
- Nisha. Acordați atenție produselor care sunt cele mai solicitate în rândul consumatorilor. Pentru a crea o imagine completă, ar trebui să verificați statisticile pe regiune și pe perioada anului, mai ales când vine vorba de mărfuri sezoniere.
- Public țintă. Este important să înțelegeți portretul publicului țintă, care vă va ajuta să atrageți noi clienți și să creșteți vânzările. Drept urmare, vei putea prezenta un produs cu adevărat util și la cerere.
- Gamă. Luați în considerare ce produse ar trebui incluse în gama de bază și dacă ar trebui extinsă în viitor.
- Nume memorabil. Trebuie să corespundă pe deplin nișei alese. Folosiți numele când vă înregistrați numele de domeniu și asigurați-vă că îl marcați.
- Concurenți. Analizează toți jucătorii de succes din domeniul tău. Studiați designul, structura și conținutul magazinelor online și gândiți-vă la ce puteți implementa în practică pentru a le face mai bune decât ale lor.
Pasul 2 – determinați categoria de preț a mărfurilor
Este mai bine pentru antreprenorii aspiranți să înceapă cu o categorie de preț îngustă, care poate oferi un venit acceptabil. În timp, puteți lua măsuri pentru extinderea segmentului de preț.
Atunci când determinați categoria de preț, luați în considerare:
- Portretul publicului țintă.
- Ponderea achizițiilor spontane. Produsele la buget sunt mult mai probabil să fie achiziții impulsive în comparație cu cele scumpe.
- Numărul de canale de publicitate utilizate pentru a atrage noi clienți.
- Sloganuri care vor interesa publicul țintă.
Designul general al site-ului web și cardurile individuale ale produselor depind direct de alegerea categoriei de preț în care veți lucra. Cu cât segmentul de preț este mai mare, cu atât mai multe informații despre produs și vânzător ar trebui să fie pe site. Clientul trebuie să primească răspunsuri la toate întrebările sale.
Сonectează-te cu Mokka, vinde mai mult!
Pasul 3 – Găsirea furnizorilor
Pentru ca o afacere să fie competitivă și să se dezvolte, este necesar să se găsească un furnizor de încredere, care să-și îndeplinească cu strictețe responsabilitățile, să nu perturbe programul de livrare și să ofere condiții rezonabile de cooperare.
Atunci când alegeți un furnizor, luați în considerare:
- Frecvența și volumul achizițiilor.
- Schema de cooperare.
- Condițiile dealerilor și producătorilor.
Căutarea unui furnizor depinde în mare măsură de volumul de loturi achiziționate. Dealerii lucrează cu cantități mici de mărfuri, dar adesea umfla prețurile. Producătorii oferă clienților prețuri angro pentru achiziții, dar condițiile de cooperare nu sunt întotdeauna favorabile pentru oamenii de afaceri începători. Furnizorul poate fi găsit printre partenerii interni și străini. Depinde mult de categoria de mărfuri vândute.
Pentru a găsi un furnizor:
- Utilizați motoarele de căutare fără a vă opri doar în primele zece. Lucrați cu atenție prin sute de rezultate de căutare, comparând termenii de cooperare ai fiecărui partener.
- Vizitați târgurile locale. Adesea, la astfel de evenimente, producătorii oferă produse la prețuri mici și competitive.
- Contactați producătorii locali care au un model de lucru stabilit și sunt gata să ofere condiții favorabile de cooperare.
- Evaluează furnizorii concurenților direcți. Ambalajul produsului indică întotdeauna compania care este responsabilă pentru certificarea și distribuția produselor.
- Explorați cataloagele online. Acestea conțin informații despre companii interne și internaționale.
După ce alegerea este făcută, sunați-vă partenerul pentru a discuta toate detaliile cooperării și a semna un acord. La primul contact, ar trebui să aflați unde se află depozitele furnizorului, să verificați disponibilitatea certificatelor și a altor documente. Problema garanțiilor trebuie rezolvată înainte de crearea și completarea magazinului online.
Pasul 4 – Legalizare
Cel mai profitabil este pentru un antreprenor începător să înregistreze un antreprenor individual. Această formă de înregistrare are o serie de avantaje și vă permite să colectați raportări minime la sfârșitul anului.
Puteți înregistra singur o companie sau puteți comanda asistență juridică de la profesioniști. Luați în considerare dacă compania are nevoie de o factură, un sigiliu sau o adresă legală. A avea o adresă legală crește semnificativ încrederea clienților în magazinul online.
Pasul 5 – lucrați la un plan de afaceri
Elaborarea unui plan de afaceri este o parte obligatorie înainte de a deschide o platformă de vânzări online. Luați în considerare toate costurile până în ziua în care afacerea ajunge la rentabilitate.
Când elaborați un plan de afaceri, luați în considerare următoarele costuri:
- cumpărături;
- achiziționarea și întreținerea casei de marcat online;
- costuri logistice;
- întreținerea site-ului web;
- promovarea magazinului online;
- se intoarce.
Deschiderea unui magazin online este întotdeauna asociată cu anumite riscuri. De exemplu, volumul vânzărilor este foarte greu de anticipat. Atunci când elaborați un plan de afaceri, ar trebui să țineți cont nu numai de scenariul optimist, ci și de cel mai rău caz, care vă va permite să răspundeți rapid la orice schimbare a pieței și să vindeți produse ținând cont de noua strategie.
Pasul 6 – crearea site-ului web și selectarea designului
Până în acest moment, ar trebui să fie ales un nume unic de magazin online și să fie înregistrat un nume de domeniu. Când creați un magazin online, puteți apela la un studio web pentru ajutor sau puteți profita de un serviciu cloud găzduind un site pe un motor gata făcut.
Constructorii de magazine online au o serie de avantaje:
- funcționalitate largă;
- o gamă largă de șabloane;
- ușurința de descărcare a mărfurilor;
- promovare eficientă;
- suport non-stop;
- costul planului tarifar pentru anul.
Pe net există o mulțime de CMS, pe baza cărora poți crea magazine online. De obicei, companiile oferă instrucțiuni pas cu pas, în urma cărora poți să încarci fișiere pe găzduire, să alegi designul potrivit, să faci setări simple de filtrare și să începi. Designul unui magazin online trebuie să fie convenabil, concis și să exprime identitatea corporativă.
Site-ul trebuie să conțină imagini clare ale produselor, precum și fotografii ale șefului și echipei companiei. Designul poate fi individual, realizat la comandă sau bazat pe un șablon gata făcut.
Pasul 7 – Configurarea plății
Atunci când alegeți un dobânditor, luați în considerare:
- lista sistemelor de plată disponibile;
- disponibilitatea unui sistem de protecție a plăților;
- conditii de transfer de plata dupa cumparare de catre client;
- prezența unui centru de procesare;
- mărimea comisionului.
Este necesar să deschideți un cont bancar, dar înainte de a semna contractul, banca va verifica documentele de înregistrare, precum și capacitatea de a face achiziții pe site. Prin urmare, puteți contacta banca numai după ce magazinul online este pe deplin gata de lucru. Din punct de vedere tehnic, procesul este susținut de implementarea unui modul furnizat de achizitor. Achiziția prin internet trebuie să fie integrată în sistemul de casa de marcat online.
Pasul 8 – Configurarea expedierii
Viteza acestuia depinde direct de modalitatea de livrare și, în consecință, de încrederea clienților în companie. Livrarea se poate face prin serviciul nostru de curierat propriu sau prin firme private de curierat. La vânzarea conținutului digital, bunurile sunt trimise la adresa de e-mail a cumpărătorului. Trebuie să specificați costul de transport sau să plasați un calculator online. Pentru a crește vânzările, magazinele stabilesc transport gratuit în anumite condiții.
Pasul 9 – Marketing și publicitate
Magazinul este înființat și gata de plecare. Acum trebuie să te declari. Acest lucru se poate face cu ajutorul publicității contextuale și promovării în rețelele sociale. Nevoia de a îmbunătăți comunicarea cu clienții. Trimiterea de e-mailuri, notificări prin SMS sau instalarea de widget-uri speciale pe site vă va ajuta în acest sens.
Acțiuni pentru promovarea resursei:
- Umpleți site-ul cu conținut unic.
- Evitați spamul de linkuri.
- Optimizați paginile interne.
- Rezolva erorile tehnice ale site-ului.
Colectarea și procesarea recenziilor despre magazinul online va ajuta la îmbunătățirea calității serviciului, la eliminarea posibilelor probleme și la conectarea doar a acelor servicii care ajută cu adevărat în muncă.
Pasul 10 – Configurarea Analytics
Ultimul și unul dintre cei mai importanți pași în calea creării unui magazin online este configurarea analizei. Analiza vânzărilor este necesară pentru a afla cine, când și ce produse cumpără. Aceste informații vor permite extinderea canalelor de marketing, dezvoltarea de noi promoții și optimizarea soluțiilor existente. Există multe servicii disponibile pentru muncă, cu ajutorul cărora puteți scana o afacere, trăgând concluzii despre activitatea și eficiența acesteia.
Trebuie să urmăriți:
- Statistici site. Studiați sursele de trafic, traficul general, precum și numărul de clienți care s-au întors pe site pentru o nouă achiziție.
- Date economice. Calculați profitul mediu, conversia, volumul vânzărilor, precum și costurile de publicitate.
- Vânzări. În calcule, bazează-te pe numărul mediu de achiziții pe lună. Urmăriți dependența vânzărilor de canalele utilizate, precum și pierderile din returnări.
Analiza articolelor abandonate din cărucioare și a achizițiilor incomplete vă va permite să determinați motivele plecării potențialilor clienți și să eliminați erorile. Google Analytics ar trebui să fie utilizat pentru analiza traficului site-ului.
Concluzie
Crearea unui magazin online vă va permite să extindeți o afacere existentă sau să începeți de la zero. Cele de mai sus sunt sfaturi universale care vă vor ajuta să începeți o afacere în aproape orice domeniu. Efectuarea acestor pași simpli vă va permite să înregistrați un magazin online, să începeți să vindeți și să obțineți primul profit. Este necesar să lucrați în mod regulat pe site pentru a ține pasul cu vremurile, pentru a folosi toate instrumentele de promovare disponibile și pentru a obține profit.