Cum să crești cifra de afaceri a unui magazin online
A învăța cum să crești cifra de afaceri va fi util pentru fiecare proprietar al unui site de tranzacționare. Indiferent de ce fel de mărfuri sunt oferite în magazinul său online și în ce volume (afacere cu ridicata sau cu amănuntul). La fel de important este să știm din ce motive clienții noi și obișnuiți pot refuza comenzile pe site-urile online, privându-și proprietarii de profit.
Prezența unui portal frumos cu navigare atentă, asistență tehnică rapidă și produse de înaltă calitate nu este o garanție a unor volume mari de vânzări și a unei conversii ridicate.
Principalele motive pentru scăderea vânzărilor
Există multe circumstanțe care pot duce la o scădere a vânzărilor și la o scădere a mărimii cecului mediu. Lista noastră conține cele mai frecvente cauze:
- neprofesionalismul managerilor – răspunsuri neclare, lente și/sau incorecte la întrebările clienților;
- nicio indicație a costului mărfurilor – în loc de numere specifice, o ofertă de a suna sau de a scrie pe chat;
- utilizarea unor termeni restrâns specializați în descrierea mărfurilor;
- atragerea unui public non-țintă către platformă – alegerea greșită a instrumentelor de marketing, setări incorecte de publicitate contextuală;
- acumularea unui număr mare de recenzii negative – nu contează dacă sunt de încredere sau părtinitoare (lăsate pe emoții de clienții reali sau concurenții);
- lipsa de reprezentare în rețelele sociale;
- un număr excesiv de widget-uri pe site – ferestre pop-up, butoane „Feedback”, bannere publicitare.
Dacă portalul nu este optimizat pentru utilizare pe tablete și telefoane, nu se pot aștepta vânzări mari de la acesta. Fiecare site de tranzacționare ar trebui să aibă un aspect receptiv rapid și complet funcțional.
Creștem cifra de afaceri a magazinului online
Nu există o modalitate universală de a crește volumul achizițiilor pe toate platformele de tranzacționare. Dacă aveți nevoie să creșteți rapid cifra de afaceri a unui magazin online, se recomandă o abordare integrată – utilizarea mai multor tehnici de marketing. Articolul nostru enumeră cele mai bune opțiuni.
Metoda 1 – începe vânzarea
„Așa” pentru a reduce costul produselor fără a informa clienții potențiali și actuali despre asta este inutil. Pentru a crește vânzările, se recomandă o altă metodă – un anunț de vânzare. Acțiuni necesare:
- gasesti in sortimentul magazinului tau unul sau mai multe produse care sunt la cererea maxima;
- faceți o reducere numai la produsele selectate – cu cât este mai mare, cu atât mai bine (puteți vinde chiar și în pierdere pentru dvs. – costurile se vor plăti);
- anunță clienții despre vânzarea care a început – pe rețelele de socializare, pe bloguri tematice și alte site-uri, în lista de corespondență prin e-mail și prin SMS.
Cifra de afaceri va crește datorită tranziției în masă către site-ul utilizatorilor interesați de produse populare. Împreună cu produsul „principal”, vor achiziționa produse conexe – aceste produse ar trebui să aibă un marcaj standard.
Exemplu: site-ul dvs. oferă smartphone-uri cu tablete. Reduceți costul modelelor de dispozitive populare și veți câștiga din vânzările de unități flash, carcase și alte accesorii electronice ieftine.
Metoda 2 – alegerea în favoarea specificului
Cardurile de produse nu trebuie să conțină fraze de neînțeles și vagi, termeni foarte specializați. Dacă sunteți angajat, de exemplu, în producția de mobilier, indicați:
- posibilitatea de a alege forma și dimensiunea;
- culori disponibile;
- materiale specifice de fabricatie.
Atunci când descriem beneficiile produselor, trebuie furnizate și date exacte. De exemplu: siguranța mediului a mobilierului din lemn, rezistența la impact a produselor metalice, rezistența la căldură a structurilor din sticlă.
Metoda 3 – organizarea livrării gratuite
Puncte cheie:
- să încurajeze clienții să cumpere, să le ofere livrare de mărfuri în jurul orașului sau, dacă este posibil, în toate regiunile țării gratuit;
- pentru a nu fi în pierdere, plătind singuri serviciile firmelor de curierat, stabiliți cu exactitate valoarea comenzii, la atingerea căreia transportul va fi gratuit.
Metoda 4 – simplificarea căii către comandă
Trebuie să existe un număr minim de coloane pentru a completa cardul de comandă de mărfuri. Furnizați linii numai pentru informațiile de care managerii au nevoie pentru a finaliza și a expedia achiziția. Date necesare:
- prenumele, numele și patronimul clientului;
- adresa poștală pentru trimitere;
- adresa de e-mail și/sau numărul de telefon de contactat.
Dacă vizitatorii magazinului dvs. online trebuie să petreacă mai mult de două sau trei minute completând un card pentru a cumpăra un produs, veți pierde unele dintre ele.
Al doilea punct important este opțiunile de calcul. Plata comenzilor nu ar trebui să fie doar rapidă și ușoară, ci și sigură. Este obligatoriu să aveți posibilitatea de plată cu carduri bancare Visa, Maestro, MasterCard.
Сonectează-te cu Mokka, vinde mai mult!
Metoda 5 – oferta de cumparare in rate/credit
Dacă doriți să creșteți semnificativ cifra de afaceri a magazinului dvs. online, lăsați clienții dvs. direct pe site:
- aranjați rate fără dobândă;
- ia un împrumut expres (decizie în 5 minute).
Multe bănci sunt interesate de cooperarea cu comercianții online. Pentru a informa vizitatorii, widget-urile bancare vor trebui plasate pe site.
Potrivit statisticilor, posibilitatea de a obține un plan de rate și/sau un împrumut crește vânzările în medie cu 20-30%.
6 moduri – distribuirea codurilor promotionale
Metodă recomandată angrosilor și comercianților cu amănuntul de produse de larg consum. Cupoanele de reducere pot fi distribuite:
- prin servicii specializate;
- prin buletine informative, postări pe rețelele de socializare și pe forumuri tematice.
Avantajele metodei:
- poți atrage noi oaspeți în magazinul online gratuit;
- priza își poate crește gradul de conștientizare.
Dezavantajul soluției este că pentru a obține un rezultat, codurile promoționale trebuie să dea dreptul la o reducere mare. Valoarea minimă recomandată este de 40%. Înainte de lansarea cupoanelor, trebuie efectuate calcule matematice.
7 moduri – introducerea unui program de loialitate
Mulți experți importanți în marketing și publicitate îi sfătuiesc pe vânzătorii online să lucreze cu cumpărători reali, nu potențiali. Acestea. cu publicul care a plasat deja comenzi. O recomandare similară este dată de K. Sewell în celebra sa lucrare „Clienți pentru viață”.
Logica metodei se bazează pe faptul că cumpărătorii existenți nu numai că vor face noi achiziții, ci vor aduce și alți clienți – prietenii și rudele lor, colegii de muncă. Cu alte cuvinte, cuvântul în gură va funcționa.
Cu programul de loialitate poți:
- oferiți cupoane de genul „comanda patru, primiți al cincilea gratuit”;
- trimite coduri promoționale exclusive prin e-mail și SMS pentru o achiziție;
- acordați reduceri individuale și în creștere.
Principalul lucru pentru un magazin online este să nu fie prea intruziv. În caz contrar, mesajele pot începe să zboare în dosarul Spam.
Aproximativ 20.000.000 de oameni din întreaga lume vizitează zilnic rețelele sociale Instagram și Facebook. Clipurile YouTube sunt, de asemenea, vizionate de milioane de utilizatori online în fiecare zi.
Rețelele sociale pot fi utilizate:
- pentru a lansa publicitate contextuală eficientă;
- să informeze despre ofertele și promoțiile lor;
- pentru a colecta informații despre clienții potențiali și/sau reali (starea civilă, vârstă, sex, interese – toate acestea pot fi găsite din profilurile deschise).
Exemplu: magazinul dvs. este angajat în producția și vânzarea de alimente sănătoase cu livrare în tot orașul. Găsiți grupuri pe rețelele de socializare dedicate slăbirii, fitnessului și culturismului. Abonații unor astfel de pagini sunt publicul țintă.
9 moduri – formarea unei pâlnii de vânzări
O pâlnie de vânzări este o cale care începe cu primul contact și se termină cu primirea banilor de la cumpărător. În acest proces, o persoană învață despre produs, apoi este interesată de el și, dacă are succes, plasează o comandă.
Pâlnia este necesară pentru a înțelege în ce etape potențialii clienți refuză să facă achiziții.
Să presupunem că site-ul dvs. oferă telefoane. Pâlnia de vânzări va arăta astfel: 200 de utilizatori au vizualizat anunțul, 190 dintre ei au dat clic pe banner și au vizitat magazinul dvs. online, 10 au contactat un consultant online, 3 au completat o cerere și doar 1 a plătit pentru comandă.
Analizând calea, puteți determina ce etape ale achiziției necesită îmbunătățiri. În exemplul nostru, se recomandă îmbunătățirea conținutului, îmbunătățirea abilităților personalului de vânzări și simplificarea procesului de completare a cardului de achiziție.
10 moduri – utilizarea publicității contextuale
Avantajul acestui tip de publicitate este că acționează intenționat asupra potențialilor clienți și clienți.
Să presupunem că trebuie să creșteți cifra de afaceri a unui magazin online care vinde tururi. Publicitatea contextuală va fi afișată acelor utilizatori care sunt interesați, de exemplu, de vacanțe în țări fierbinți și de călătorii în stațiunile de schi – aceștia introduc interogări relevante în caseta de căutare.
Concluzie
Puteți împinge clienții să comande cu ajutorul promoțiilor și vânzărilor, „cantități limitate” de mărfuri și widget-uri de numărătoare inversă. Încă o dată, vă recomandăm să practicați o abordare integrată pentru promovarea platformei de tranzacționare. Rezultatele vor fi cele mai bune.