Top 10 lead magnets pentru magazinul online
Achizițiile de la magazinele online se fac doar pe baza loialității față de site. Conform statisticilor, aproximativ 80% dintre clienți comandă în mod constant bunuri sau servicii de pe aceleași resurse. Pentru a face acest lucru, este important să se câștige încrederea și să se motiveze clientul să cumpere produsul. Cei mai mulți vizitatori părăsesc site-ul fără a lăsa informații despre ei înșiși. Deci, cum atrageți clienții? Aveți nevoie de lead magnets pentru un magazin online.
Ce este un lead magnet?
Oamenilor nu le place să li se impună în mod evident produse și servicii, însă majoritatea preferă să cumpere online. Pentru a atrage vizitatori, trebuie să le câștigați încrederea, să le prezentați discret marca și produsele dumneavoastră. Pentru a face acest lucru, trebuie să îi convingeți să lase informații despre ei înșiși. Cel mai bun mod de a colecta contacte și va fi un lead magnet. Ce este un lead magnet? Este un produs, un serviciu sau o ofertă gratuită care este necesară pentru a rezolva problemele unei companii:
- colectarea unei baze de abonați în rețelele sociale;
- prezentarea de produse sau servicii;
- cunoașterea angajaților firmei care sunt experți în anumite nișe;
- Crearea unei imagini pozitive a produsului, a mărcii sau a angajaților.
Termenul de lead magnet pentru magazinul online provine din limba engleză și înseamnă „magnet de plumb”. În această expresie, un lead este un potențial client care și-a manifestat interesul datorită prezenței unui instrument de marketing pe site. În acest caz, un lead magnet este considerat un fel de poartă care deschide pâlnia de vânzări pentru vizitatori.
Cum funcționează un lead magnet?
Acest instrument acționează ca o parte atractivă pentru vizitatori. Nu este nimic complicat în ceea ce privește principiul impactului său asupra clienților:
- Clienții potențiali vizitează site-ul din curiozitate.
- Persoana se abonează apoi la un buletin informativ sau la orice altă acțiune menită să atragă și să colecteze informații.
- Pentru că se abonează sau lasă datele de contact, utilizatorul primește un cadou, nesemnificativ din punct de vedere financiar pentru afacere. Poate fi o versiune mini pentru a se familiariza cu produsul principal, un ghid, o lecție în format video, tutoriale, reduceri.
- După explorarea unui magazin online, produsele sau serviciile clientului sunt memorate și se creează o experiență plăcută.
- Atunci când are nevoie să cumpere, clientul vizitează din nou site-ul și se angajează deja la obiectivul final al afacerii.
Un potențial client poate obține orice produs gratuit numai după anumite acțiuni. De fapt, abonarea la un buletin informativ sau recomandarea în conturile personale nu obligă vizitatorii site-ului, ci, de fapt, o astfel de familiarizare cu produsele și serviciile îi încurajează să cumpere.
În etapele inițiale, se declanșează dorința de a obține o ofertă gratuită fără a da nimic în schimb și fără a risca nimic. Apoi, la nivel subconștient, se declanșează un declanșator de recunoștință, care determină persoana să rezolve o problemă pentru afacere – o achiziție.
Ce este un lead magnet? Este un fel de mită care se dă gratuit și care îmbie prin discreția sa și generozitatea companiei. Nu este necesar ca acest instrument să ducă în mod cert la o vânzare directă, dar va interesa și „încălzi” publicul rece, care nu avea de gând să folosească bunurile sau serviciile magazinului online.
Lead magnets sunt avantajoși din următoarele puncte de vedere:
- creșterea încrederii în companie;
- memorarea site-ului și a produselor încă de la prima vizită;
- creșterea valorii produsului;
- formarea unei imagini de expert în problemele analizate;
- colectarea și extinderea bazei de clienți.
Aplicarea este posibilă în toate magazinele online cu orice tip de nișă. Atunci când sunt implementați corect, lead magnets îmbunătățesc pâlnia de vânzări, atrag clienții, adună contacte ale publicului potrivit și cresc conversiile.

Top 10 idei pentru lead magnets
Familiarizați-vă cu cele mai bune opțiuni de lead magnet. Lista noastră vă va ajuta să înțelegeți în detaliu fiecare versiune și să alegeți unul sau mai multe instrumente de lucru pentru afacerea dumneavoastră.
1 . Curs de e-mail
Trimiteți conținut util utilizatorilor potențial interesați în bucăți. Astfel de materiale de dimensiuni reduse vor alimenta în mod constant interesul pentru compania dumneavoastră. Familiaritatea cu piese mici este neîngrădită. O persoană va aștepta de la dumneavoastră știri noi și utile la fiecare 24 de ore sau la o săptămână. Nișa magazinului dvs. online nu este importantă pentru buletinul informativ – puteți vinde produse pentru animale de companie sau semințe și să împărtășiți în mod regulat sfaturi pentru îngrijirea câinilor sau trucuri agricole cu utilizatorii.
Cursurile de e-mail sunt deosebit de relevante pentru marketingul pe internet.
Сonectează-te cu Mokka, vinde mai mult!
2 . Lista de verificare
Lucrul într-o nișă pentru o perioadă lungă de timp reprezintă o acumulare treptată de cunoștințe practice, de trucuri de viață pe care începătorii nu le pot stăpâni dintr-o dată. Vă puteți împărtăși experiența cu potențialii cumpărători într-o fișă simplificată care include puncte de discuție cheie și succinte. Lista de verificare poate include:
- instrumente de marketing automatizat;
- rețete pentru o alimentație sănătoasă;
- exerciții eficiente timp de 10 până la 15 minute;
- crearea de imagini de afaceri pentru birou, etc.
În ritmul rapid al vieții de astăzi, este dificil să acorzi atenție unor cărți complete, în care sunt detaliate toate aspectele. Mulți oameni preferă să stăpânească domeniile cu ajutorul listelor de verificare. Această situație este favorabilă și pentru întreprinderi. Este nevoie de puțin timp pentru a crea o astfel de fișă scurtă. Din moment ce sunteți bine versat în domeniul afacerii dumneavoastră, construirea logică a unui lanț într-o listă de verificare nu va fi dificilă.
3. Clipuri video
Oamenii ocupați apreciază conținutul care este rapid și simplu de digerat. Videoclipurile scurte sunt, de asemenea, lead magnets eficace pentru un magazin online. De ce? Videoclipul nu necesită mult timp. Îl puteți urmări în fundal în timp ce faceți alte lucruri. Vizionăm videoclipuri pentru a petrece timpul la cozi lungi sau în timpul călătoriilor în transportul public, în ambuteiaje în mașina personală.
4. Consultații gratuite ale experților
Dacă o persoană se înscrie pentru a primi consiliere, construiți o relație personală cu ea. Oamenii devin deja potențiali clienți pentru că sunt interesați să afle mai multe informații de la experți. În ceea ce privește afacerile, este o ocazie excelentă de a stabili compania ca fiind profesionistă și de a se lăuda cu nivelul de calificare în persoană.
Dacă clientul primește informații cu adevărat utile în timpul consultanței gratuite, este garantat că va dori să utilizeze produsul sau serviciile.
5. Costuri personalizate
Cheltuielile financiare serioase necesită prudență, așa că oamenii calculează cu atenție toate opțiunile, selectând-o pe cea mai favorabilă. Un calcul complet al costurilor, care include toate nuanțele până la prețul livrării în orașul și în instalația clientului sau serviciile avocaților, îl obligă pe potențialul client să lase numărul de telefon pentru contact sau e-mail.
6. Coduri promoționale
Cupoanele motivează în plus persoanele să cumpere. Acestea pot reduce profiturile pe termen scurt, dar, dacă se construiesc relații corecte cu clienții, le pot crește frumos. Puteți oferi coduri promoționale pentru un singur produs sau pentru o a doua achiziție pentru a motiva oamenii să cumpere și a nu vă afecta afacerea.
Astfel de lead magnets pentru magazinele online sunt deosebit de relevanți în cazul în care produsul nu se remarcă printre numeroșii concurenți. În acest caz, prețul redus și discountul devin un „mărunțiș” și sporesc profiturile.

7. Livrare gratuită
Mulți cumpărători renunță la coșul de cumpărături atunci când află despre costul transportului. Transportul gratuit este unul dintre cele mai importante instrumente de lucru în cumpărăturile online. Acest serviciu suplimentar vă poate reduce profiturile, totul depinde de amploarea acestuia. Oferiți livrare gratuită pentru comenzi de o valoare mai mare. În acest caz, clienții au un stimulent pentru a umple un coș voluminos. De asemenea, transportul gratuit se poate face numai pentru un anumit număr de comenzi. De exemplu, la fiecare cinci sau trei.
8. Tragere la sorți
Toată lumea adoră să joace la loterie, mai ales când are senzația că nu investește nimic. Oferiți cadouri care îndeplinesc o combinație de criterii:
- valoare pentru publicul țintă;
- livrare pe cheltuiala societății;
- o șansă mare de a câștiga.
Oamenilor le place să câștige, dar se tem să piardă. În prezentarea tombolei, precizați clar cât de mari sunt șansele fiecăruia. Oferiți lucruri care vor fi de interes pentru publicul din nișa dumneavoastră. De exemplu, dacă vindeți cărți, nu are sens să oferiți mecanisme auto, chiar și scumpe, drept premii și invers.
Crește vânzările cu avansul Mokka!
9. Mostre gratuite
Creșteți numărul de clienți potențiali cu mostre gratuite. Le puteți adăuga la primele comenzi sau le puteți oferi pentru a face recenzii ale produselor în schimbul unui abonament. De ce aveți nevoie de astfel de lead magnets în magazinele online? Nu întotdeauna oamenii decid să facă achiziții costisitoare. Mostra pe care o oferiți îi va ajuta să îți facă o impresie corectă despre produsele dumneavoastră.
10. Calculatoare online
Oamenii preferă să vadă dintr-o privire prețul bunurilor sau serviciilor, indiferent de nișă: credite, asigurări auto, servicii juridice etc. Calculatorul online este un instrument puternic și eficient pentru a vă reface baza de abonați.
Se recomandă ca detaliile de contact să fie solicitate la jumătatea sau la sfârșitul procesului de calcul. Clientul și-a investit deja timpul și un „lucru atât de mic” precum specificarea adresei de e-mail nu va fi un obstacol. Un calculator online ar trebui să le economisească timp potențialilor cumpărători, utilizând în același timp date care nu se află în domeniul public.
Concluzie
Lead magnets pentru magazinele online – surse eficiente de creștere a conversiilor. Instrumentele concepute corespunzător vă vor ajuta să găsiți publicul potrivit și să îi creșteți încrederea în site. Astfel, sunt atinse principalele obiective de construire a bazei și a vânzărilor.
Lead magnetul corect este valoros pentru audiență și se corelează cu un produs sau un serviciu plătit. Atunci când dezvoltați un instrument, trebuie să luați în considerare nișa companiei, interesele și implicarea potențialilor clienți.